I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Jag instämmer i Hvidis inlägg och så hoppas jag Andbeyond fortsätter hänga, BS vill jag höra av och Kjell, vad gör du är det mycket i körka just nu? Det är väl sådana tider va?
Anne på Grönkulla, är du där? Start September-ja ni vet nog att jag gärna hör av er allihop!
UUUUJ vad jag tog i mycket nu idag! Jag hade fått nog av att se vinternas fägelskit på altanräcket efter all matning, så nu gick jag ut för att torka rent.
...flera timmar senare och efter att först ha legat och strukit ut linoljesåpan jag köpte igår, blev det ett resolut byte till högtryckstvätten och nu har jag blåst av allt från tak till golv därute och jädrar vad mina armar darrar nu! Såpa i ögat hanna jag också få och GUD vad mycket skit jag samlat därute på altanen! Nån gammal möglig sak jag tror var en matta en gång i tiden, krukor med döda lökar i, musselskal "som kan vara fint att göra något med någon gång", kvarglömt myggmedel, rostiga ståltrådar efter något floristprojekt, sonmens fiskespö, leksaksbilar något barn lekte med i somras...jag har inte så pedantiskt hemma hos mig.
Fast nu är det rent!
Nu vill jag köpa blomjord och plantera i mina balkonglådor. Men katterna tror att lådorna är deras säng så det vette tusan om det är någon idé.
Och så vill jag måla om sittmöbeln, fixa till satllyktan, hänga upp amplar, köpa en ny grill...
...byta ut spaljén nedtill på utsidan och plantera tre stora Flammentanzrosor som kan klättra högt högt och svepa in hela min altan i röda rosor.
Kan inte den där postkodmiljonären ringa nån gång, undrar jag igen?