Ang föräldramötet så var det ett bra möte, om än många inte kom. Ändå kom fler än jag väntat mig. Och upplägget blev lite som i Blompojkens klass:
En summa per barn/termin samlas in. Därför att det är ganska lättförtjänta pengar och ingen svindlande summa per barn. Lite egen försäljning där barnen själva är aktiva och kommer med idéer, kanske en försäljning per termin (eller två om det dyker upp något lämpligt tillfälle). Nu börjar vi med fikaförsäljning på julskyltningen.
Ju närmare sexan vi kommer får vi väl se hur mycket de fått ihop och om de vill lägga in en högre växel, t ex anordna disco osv.
Den där avslutningsgrejen de gör i sexan behöver inte vara så stor, det behöver inte vara en resa till Stockholm (för DÅ får man ligga i ordentligt vill jag lova, vi gjorde det när vi gick ut sexan...)
Det kan vara tälta i grannkommunen eller vad som helst, bara ungarna gör något tillsammans!
Vet barn som inte fått ihop så mycket när de gått ut sexan, de har sovit över på skolan och haft filmkväll med lekar/aktiviteter och snacks och har tyckt det var jättekul!