Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Grattis till PB junior!

Här var det sjuk stora. Och tö utomhus och solvackert. Fast inne såklart ändå.

• start september

Hata influensan. Efter en vecka är den akuta sjukan över men fy vad trötta alla är. Friska skulle jag inte kalla oss.

Estelle ja. Bryr mig inte så mycket men är glad att de inte tog något av våra barns namn ( inte så sannolikt, men man vet ju uppenbarligen inte), de kan ju få heta något eget.

Ha ha Heloise, Panzer tSkrattandeyckte det var billigt .

Flamman - åk och njut! Du blir jättefin.

• start september

Muggles, det låter som ni bestämt er. Det låter klokt att inte stänga dörren - sug på det, vem vet hur det känns om ett år?

• start september

Heloise - sök, men var ärlig vid direkt personlig kontakt. Försök sälja in dig själv så att du hamnar i minnet.

• start september

Började skriva ett i inlägg igår som blev uppätet. 10 dagar tog det för stort barn att bli fri från influensan, övriga är fortsatt kassa. Jag hostar slem och har nog bihåleinflammation fast jag kämpar med saltspray och annat.
    Lilla vaknar nästan varje natt  (täppt oftast) och är sedan vaken 2-3 timmar innan hon sövs om. Jag har varit bortskämd med att amma om till sömns så två veckor sådant här när man själv är sjuk blir för mycket. Bara att bita ihop och hoppas att hennes förkylning läker och att rutinerna sen sätter sig. Kan ju vara åldern också och tänder på g (5,5 månader).

Nåväl. Det är så lätt att hamna i läs-spåret bara, även här. Man glömmer att man är osynlig då. Och alla inlägg måste ju inte vara mastodontlånga. Ni är bra!

Lanovia, tjejerna har båda vänt om från mage till till rygg innan tre månader och andra hållet ett lite tag senare. Nu har jag en lilla som kan rulla över ett rum...

Klockarbol, det där inlägget kostade på för dig. Glöm sådant där, spelar det eg någon roll? Kram!

• start september

Och Pb, bra jobbat med rådsaften! Visst var väl det en trådträffspresent dessutom? De här trådarna är viktiga och lämnar spårHjärta

• start september

Flamman, jag hade svampproblem rejält när jag var gravid med lilla. Tre månader höll jag på med Camesten och det hjälpte knappt.

Du behöver nog bättre saker. Det finns något som heter Flucozan som man inte fick ta när man är gravid (tabletetr) som tydligen ska funka. Bästa tipsen när man blivit av med det var att se till att det är torrt när man duschat = hårfönen.
    Sen bytte jag till någon Ph-neutral tvål som heter Perinormin som finns på apoteket (bakom disk hos oss), dyr men en stor flaska har funkat att duscha med varje dag i sju-åtta-månader.

Men ett gynbesök tycker jag låter på sin plats, särskilt som du ju hade lite stök för ett tag sen också.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård