I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Här är det sådan geggamojja som ett resultat av hällregnet och pusgraderna, att det är svårt att fatta att det är januari måste jag säga. Tar jag nu bort julgrejorna också, så kommer jag ju tro att det är oktober-november på allvar!
Men, det ska ju frysa på och även snöa lite har de ju sagt. *hoppas*
Tack för alla grattis förresten! Vi ska med anledning av bemärkelsedagen-fast ännu mer av den enkla anledningen att min nuvarande telefon inte längre funkar att ens ringa med-åka till stan i helgen och införskaffa en ny-och antagligen en smart-telefon. Vi får väl se om detta i förlängningen kommer att leda till att sådant som fb kommer att kännas mer aktuellt. Klivet från knappar till appar och hela den grejen. Uch, jag blir stressad av bara tanken! Min hjärna är i så dåligt skick att jag verkligen undrar om den kommer att orka greppa nya saker som just att lära sig en ny telefon tex. Jag kan ju inte ens säga ord jag vanligen kan, så vidbränt är det i skallen. Nya saker är alltså rejält jobbigt.
Sambons finger är det ingen fara med
Det var ett sådant där exempel på tur i oturen. Men idag ska vi byta bandaget, så då får jag ju se hur det ser ut-hoppas det läker fint.
Har jag sagt att jag ska börja med matten igen? På KomVux den här gången, eftersom jag inte ansåg det särskilt vettigt att sitta på det andra stället utan lärare (!). Egentligen får jag inte gå på just KomVux, för det ska vara via någon sådan där åtgärd som af/fk har under just sitt paraply-men allvarligt talat, det måste väl vara bättre och gå snabbare att få läsa MED lärare på KomVux än ensam utan lärare? Och jag kan garantera att det kostar samhället mindre med platsen på KomVux, jämfört med vad de privata företagen som ska coacha alla arbetslösa får per person. Så, nu ska jag två ggr/v ha lektion på KomVux och så försöka ta mig igenom den där mattekursen och ta revansch på mig själv så jag får det gjort!