I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hej och hallå
Hittar äntligen lite tid att sitta här, har smygläst de senaste dagarna men inte hunnit/orkat skriva!
Men nu ska jag försöka!
Leksi, JAG ÄR INTE EN SUPERWOMAN!!
Jag kände igen mig så otroligt i det du skrev!
Ja, jag har häcken full, och jag älskar mina barn till vanvett men det finns stunder då jag gråter av frustration, alt skriker för att barnen ffa. de stora skiter blankt i vad jag säger! Och då blir jag vansinnig, fan, jag jobbar ju hemma och ser bara dessa väggarna hela dagarna, KAN NI DÅ FÖR HELVETE PLOCKA UR DISKMASKIN UTAN ATT JAG SKA TJATA OM DET?? Ett ganska valigt tjut i det här huset...
Trött så man är snurrig är inte heller de bästa förutsättningar för att humöret ska vara på topp eller att man ska orka ta tag i sin relation, kanske dags att försöka få lillgodingen att ta flaska på natten?
Eller Gröt på kvällen så mättnadskänslan håller i sig längre, och så låta maken ta ett nattmål med flaska?
Jag vet att det står i böcker att barn som är över 6 månader klarar sig utan mat på natten, det har då vi aldrig klarat, men Grodan äter mild fullkornsvälling nu innan hon somnar och sen sover hon till 3-4 tiden innan det blir en flaska till och så till 7-8 då det är morgonflaskan, det gör under för sömnen
Och i övrigt då, jo, jag är så aptrött och tycker allt är segt just nu, men har kommit på att de 10 dagar innan mens, då jag får äta antideppmedicin mot PMS ( ja, det funkar fantastiskt!!!) så mår jag bättre och tar tag i saker, så nu på torsdag ska jag till distriktsköterskan och ta lite prover och prata om jag ev ska äta det ett tag på heltid. Känns sköööönt!
För det är faktiskt högst normalt att serotoninnivåerna sjunker när man sover för lite, alltså kan man behöva hjälpa dem ett tag
Så jag säger som de andra, RING och be om hjälp!
Och min inbox är alltid öppen
Kramar i massor!!