Ninnnis skrev 2011-02-22 13:30:27 följande:
Fru Sy, vad jobbigt för er
Det är ju en väldigt speciell situation ni är i. Du är sängliggande men samtidigt "frisk och pigg" fast du inte får göra något.
Kan inte dina föräldrar eller din syster komma igen? Så slipper du vara ensam i alla fall?
Ja, det är en lustig situation nu. När man typ ska vara som man är jättesjuk och ändå är jag pigg. Manen menar att han inte kan sitta inne och tycka synd om mig (som han säger), och det är inte det jag vill heller... jag tycker själv inte att det är synd om mig. Men jag vill ha förståelse från hans sida att det känns jobbigt vissa dagar och att jag nu behöver extra mycket av hans tid och närhet. Hjälper liksom knappast att han säger saker som at "sluta gnäll" eller "det är tre veckor kvar, bara att bita ihop". Det vet jag ju redan och har inget annat val än att ligga. Egentligen kanske jag bara är avundsjuk på att han kan vara som vanligt medans jag har legat typ i 25 veckor...
Mina föräldrar ska ju oxå gå på öppningen av butiken så de kan inte komma, och min syster har inte möjlighet. Sen har min pappa med stor sannolikhet fått kärlkramp och går nu på massa kontroller för att de ska bli helt säkra och kolla hur det skall fortsättas nu med mediciner och så. Det kom som en chock gör mig att han redan nu vid 53 års ålder kan få problem med hjärtat. Han är bra tränad, igång massor, äter bra ect... det här har såklart gjort att jag är ännu känsligare. Jag vill ju att både vi och mina föräldrar skall få njuta nu, de har längtat så efter barnbarn då vill jag ju att de skall vara friska och få vara med oss länge till.