Norrskensflamman skrev 2011-03-10 13:28:13 följande:
Nämen Gud, jag menade absolut inte heller att nedvärdera någon diet eller träningsmetod. Nej, nej, jag bara hänvisade till mig själv, vad som funkar och inte funkar på mig.
Jag vet att både GI och LCHF har hjälpt många, men när vi provade jag o maken så funkade det inte på oss. För min del var det nog för att jag har så svårt med fettet (även om jag vet att det är mättande och att man minskar sötsuget) och för maken var det mer att han kan proppa i sig hur mycket fett som helst och ändå är han hungrig.
Han blev dessutom helt orkeslös på sitt fysiskt mycket tunga jobb. Och jag blev helt slut i huvet när jag skulle få ihop debet o kredit...
Jag är medveten om det där med snabba kolhydrater och försöker minska ner på det.
Nej, var och en gör det som passar en bäst rent fysiskt men också, nog så viktigt, som passar in i det liv man lever och den situation man är i.
Ingis o Blomman, ni gör ett jättejobb båda två
Blomman, hoppas det blir ett bra möte.
Hahaha....du flamman....säg till maken att Björn Ferry tog guld på LCHF!
Kan ju inte vara mer fysiskt än det.... hihihihi....
Man blir orkeslös o jäkligt seg i kolan precis när man skär ner på kolhydraterna...det rättar till sig efter 2-4 dagar.....men man är olika....så är det bara....vissa behöver mer kolhydrater än andra!
Jag är bara så glad att jag har INSETT vad som varit mkt stora problem o nu fått enkla hjälpmedel som verkligen hjälper mig.
Jag tycker även att VV o GI är kanon...men jag orkar inte räkna alla points med VV....o GI är också lite klyddigt....tex kokta morötter har mkt mkt högre kolhydratinnehåll än råa....
VV mat är för smaklös med allt fetsnålt.....pluss att jag har insett att alla light o lågfettvarianter är processerade på ett annat vis o innehåller mer tillsatser=skeptisk.
Igår upptäckte maken tex att torrostade jordnötter har nästan dubbelt så mkt kolhydrater som vanliga jordnötter....när vi läste innehållsförteckningen så innehöll torrostade skummjölk, dextros (socker) o en himla massa andra saker....
snacka om att bli snopna....trodde att när något är TORROSTAT skulle vara nyttigare.....tji fick vi!