I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
![](https://www.brollopstorget.se/Chatt/ikoner/smile3.gif)
![](https://www.brollopstorget.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
STOOORT GRATTIS fru o herr Sy! Välkommen Orvar!
Fru E: *KRAMAR OM*
Bruttan: Vilken födelsedag!
Flamman: Farligt med vodka men det är gott ibland!
Hvidis: Klart äkta makar får stå ut med humör o tårar! O klart mommo är bäst!
Solde: Dina kissekottar är jäääättefina!
Lanovia: Tråkigt att maj-trippen blev inställd men vi får försöka ses i sommar istället!
Ninnis: Hoppas du har en underbar påsksemester! Den börjar med fint väder!
Sen var det ngt mer jag sku
lle kommentera....men ekar lite ödsligt...
Jo Villemoa, Stackars moa! Hoppas det onda går över fort o vaxet kommer ut.....aldrig hört att man inte kan lösa upp vax i öronen hos barn.....lär mig alltid ngt nytt!
Kraaaaam till er allihopa!
Loppan har feber och passade på att kräka när jag var gräsänka i lördagsnatt....i vår stora säng....inte så spännande.....hon är fortfarande febrig........ o spydde ner hela köket i morse....uuuuuuurk.....hennes pappa hade gett henne rätt mkt yoghurt....o det tål inte en mage som inte ätit mkt på 2 dygn.....men nu har hon fått i sig saft, lite kaka (70%choklad) ett smörgåsrån med smöööööör o lite yoghurt.....
Nu måste jag försöka rodda ihop lite lunch till svärfar o maken som snickara friggebod.... o jag som mååååååste jobba....suck!
Helosie: Recept bitte! Träffsäkert smeknamn! Ballabus går under "Maggie" ibland (simpson)
Härligt att skvätten gnäller o att det är go i henne...fast det har vi ju vetat hela tiden!
Flamman: Fyyyy vilken skoterfärd! Phuu...får lite ont i magen när jag läste det! Jaha.....det är inte lätt att hänga med i din makes svängar.....suck.....men det låter iofs härligt med solsemester! *drömmer mig bort*
Fräcka skor!
Ett STOOOOOR GRATTIS till en STOOOOOOR GRODA! Hoppas ni får en härlig dag o att bruttans förkylning flyger sin väg.
Hvidis: Har du gått profylaxkurs igen eller dammat av förra kursen? Hur går tankarna inför förlossningen?
Leksi: Va härligt det låter med spa o lunch o mys! 2 sms är ju ingenting!
Idag mår Bellabus mkt bättre....har ätit gröt o fil o banan o fått behålla allt....dock är magen kass....blir ju så när man bara dricker i 2 dygn....det var dock inte så roligt att byta på henne i morse....för då var hela blöjan full av flytande bajs o när jag la ner henne så rann allt upp på ryggen......Öööörk...........så då fick det bli duschning och sanering av ledsen loppa o nerbajsad mamma..... jag har fasen inte haft några lätta dagar....... örk
Nu på förmiddagen så har vi varit ute i 2 omgångar o gungat o busat....o jag har planterat mer frön...purpurvinda och svartöga....klängväxter....samt planterat om buskkrasse o underblomma i större krukor....bäddat av våra tomatplantor som bor i vårt inglasade uterum o pysslat lite om dem osså. De planterade jag om i går i större krukor....av 3 sorter så är 2 omplanterade....måste köpa fler plastkrukor så jag kan fixa sista sorten osså!
I helgen köpte jag 2 jättestora cementurnor....ska plantera om våra kryddväxter i dem på torsdag....när även vi får alla fina blommor till våran stoooora rabatt på framsidan( köpt blommor för 5' ....gulp...måtte de klara sig)....jag o mamma ska plantera o ha det riktigt härligt! Var ju hos min syster o plockade silverarv....små ljusgråa marktäckare....hon hade tagit planta från mamma....som i sin tur tagit av mormor som i sin tur fått av sin mor....lång väg! O alla tilltufsade små plantor har faktiskt tagit sig!
Nu ska jag försöka jobba lite....är inte så motiverad....vill hålla påskledigt nu...... o kram på er alla
*kryper in helttäckt i jord och bränd av solen o kollapsar i ett moln av damm o jord*
...planterat 130 plantor i dag..helt färdig...överkörd o jäkligt nöjd....blir nog bra när allt växt till sig!
Fru E? *KRAMAR JÄTTEHÅRT*
Blommis: fyyyy för magsjuka!
Måste bara dela med mig.... i vått o torrt....svaga bör undvika följande berättelse...
..... igår så satt jag o loppan i uterummet o fikade.....hon satt i sin vita ikea barnstol.....o så hör jag....*blubbblubbblubb*....ok mer lös mage.....*drippdrippdripp...plaaaaask*.....
helt plötsligt räcker inte blöjan till....rinner igenom....igenom byxor o stol....ner på klinkern......rådvillig mamma står o drar sig i håret....vad gör man först...hilfe......suck..bläää....o ledsen tjej-
Slutkörd men glad önskar jag er alla en RIKTIGT GLAD PÅSK!!!!
Ses på blåkulla! KRAAAM o