start september skrev 2013-11-12 20:02:10 följande:
Tangentmissar är i alla fall jag mästare på, så det är lugnt!
Just det, du hängde ju inte med dit heller. Mugglan var längsen hon kikade in - du är saknad här med. Och BS - ¨hur är det med dig?
Jul ja. Om min pappa orkar ta sig hit ska de komma, det blir då åtta personer inklusive. Vi har inte ordnat jul på hur många år som helst, brukar åka hem till respektive föräldrar. Nu tror vi ju att jag måste ta det lugnt så inga resor. Sen måste det ju bli jul då med gäster vilket först kändes oöverstigligt, men svärmor som är van vid att ordna har frågat försiktigt om hon får ta med sig maten och det är ju strålande. Så jag gör en lista och hon fixar, det känns faktiskt strålande. Och städfirma bokat 23 december för storstädning. Och maken gör nog mycket av handling och utepynt, så egentligen är det väl mest lite planering och sånt som jag vill göra med barnen. Så med den hjälpen tror jag det kan bli mysigt även om jag är ganska begränsad. Dock måste jag säga att min pappa närvarande i den konstellationen känns som en utmaning.
Femåringen tränade just Luciasånger - tänk, tiden går fort nu...
Och vi är alltså fyra med barnen, två svärföräldrar som kommer (känns bara som hjälp och glädje för barnen och ingen belastning) och så pappa med fru om han är i skick. Ledsen för halva meningar.