• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det är ju bara för bedrövligt mörkt, regnigt och bara supergrått här idag. Burr! Jag tycker att jag går och tänder upp varenda lampa vi har, och ändå är det så mörkt! En sån där dag man bara vill krypa ner under en filt och äta praliner hela dagen... Jaha, nä, jag får väl gå och låta lite som vanligt då.

• Syrinx

Leksi, hej! Åh, så fin du är!!! Men alltså oj, vilket jobbkaos! Jag blir alldeles matt bara jag läser om det. Fy tusan vad du behöver hugga i. Mysigt med Stockholmsweekend - vad gjorde du där? 

Flamman, heja dig! Hoppas ärkeaset får lite eld i baken nu! Demon 
    Så trevligt det låter med tjejerna hem på knytis! Dammtussar är ju ett bevis för att man har haft något roligare att göra. Så det så. *ignorerar dammtussar och katthårsbollar* Och förresten, att komma hem till en lycklig någon med dammtussar är tusen gånger bättre än att komma hem till en kliniskt rent hem som bara osar olycka. Så det så, igen! 

Blomman, usch för huvudvärk! Stretchar du nacken? Kan det också sitta i käkarna? För mig sitter ofta spändhet i nacken ihop med spändhet i käkarna iallafall. Kanske du ska prova att göra käkövningar? Promenad med stavarna borde också kunna hjälpa lite för nacken. Hoppas verkligen att det ger sig snart! 

Lanovia, fy tusan vad ni har det jobbigt!!! Önskar att jag kunde skicka över ett par nattsömnstimmar till dig och maken, så ni fick lite extra styrka att ta er igenom alla infektioner och sjukdomar. Stor kram! Hjärta

• Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2012-10-17 14:23:21 följande:
    Visste ni förresten om att fler än 70 enzymer är beroende av zink för att och nästan alla ämnesomsättningsprocesser är också det. Det samma gäller hormonproduktionen i hypofysen, sköldkörteln, könsorganen och bukspottskörteln. Dessutom samverkar det med hormonet insulin för omsättningen av kolhydrater.
    Även bra för hormonomsättningen i sköldkörteln, hypofysen, könsorganen.

Nu vet ni
    Wow! Nu måste jag nog googla lite och se vad som innehåller mycket zink.
    ..............
    Ostron! (Uäääh, nej tack!) Vetegroddar, sånt gillar jag. Både torkat och kokt renkött - det är ju nåt för dig, Flamman! Quorn. Sesamfrö, pumpafrö, squashfrö. Jag ska nog gå och gräva i skåpen efter lite naturligt zink! 
  • Syrinx

Solde, men suck vilken chef! Det var ju konstruktivt och bra sagt av henne. Kan det inte dimpa ner nåt bra jobb någon annanstans för dig istället?! 
    Hur hade ni det i Stockholm? Låter skönt att komma iväg på myshelg!

Ninnis, vad kul att vara hjälptränare! Kan vi inte få se en magbild från dig också? *ber snällt och tindrar lite med ögonen*  

• Syrinx

Lanovia, det där med radbrytningar: Skriv < br > fast utan mellanrummen, så får du ny rad. Så ska du få en rads mellanrum behövs det två < br >. Jag skrev dem på olika rader, för att liksom förtydliga för mig själv var jag skriver. Men man kan ju läsa även utan radbryt!

• Syrinx
    Syrinx skrev 2012-10-17 15:02:16 följande:
    Det var ju konstruktivt och bra sagt av henne.
    Ironiskt, alltså, om det inte framgick.
  • Syrinx

Jag är så glad förresten! Makens bror har gått på pappaledighet nu, så vi får äntligen träffa den lilla pärlan. Världens goaste lilla unge med världens gladaste humör! HjärtaHjärtaHjärta Tänk att man kan bli så glad ända in i hjärteroten av att se en liten människa! 

• Syrinx

Blomman, ja, det låter som att väldigt många faktorer spelar in. Kolla hos optikern och stretcha nacken så länge, och så hoppas vi att det är förhållandevis enkelt fixat med det. Just gamnacke när man har läst för mycket, eller stickat för mycket, avhjälps bra med stretching! 

....Visst får man ta en kaka till? Hembakade bondkakor är ju så gott.... 

• Syrinx

Leksi, men det är ju inte klokt vad folk ska lägga sig och tänka och tycka! Det verkar komma fram extra mycket mot gravida kvinnor, att döma av vad jag hört, men jag kan bli så vansinnigt irriterad på folk som tar sig rätten att tycka till om saker de verkligen inte har med att göra!

Missförstå mig rätt - jag är en stor anhängare av civilkurage och tycker att vi alla har ett ansvar för vårt samhälle, att vi alla bör säga ifrån när vi ser orättfärdigheter och att vi nog alla behöver hjälpas åt att uppfostra barnen i främst vår närhet, men även de vi möter som inte har fått lära sig hyfs. Men att börja anmärka på hur människor ser ut eller andra rena oförskämdheter tycker jag är bedrövligt. 

Här kommer en hög med smileyhjärtan till knyttet därinne!  HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta

Och ja, bondkakorna är Syrinxbakade. Jag är så barnsligt förtjust i att baka precis allt från småkakor via matbröd till tårtor. Det är så trevligt att ha en kakburk fylld med småkakor om man får spontanbesök! Maken gör dock sitt bästa för att hålla mig på tårna - han äter upp det mesta ganska fort så jag får baka nytt igen...

• Syrinx

Hoppsan, så lustigt det blev med ett ensamt hjärta på ny rad! Så såg det inte ut när jag skrev! 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård