I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Kan ni inte bara få ha lite lugn och ro runt er?
Vad gulliga ni är som bryr er om min huvudvärk
Jag kan faktiskt inte påminna mig om att jag har haft den här typen av så kraftig, bultande huvudvärk i så många dagar innan. Fast å andra sidan har jag ju tidigare kunnat ta tabletter som hjälper, nu måste jag dras med det och vänta ut det.
Panodil/alvedon är ju det enda man får ta, och det hjälper nada. Kaffe ska man begränsa til 2-3 koppar om dagen, och det dricker jag på morgonen.
Jag ringde faktiskt BM i måndags (maken tvingade mig eftersom han blev orolig) och hon sa att det inte är någon fara så här tidigt i graviditeten, utan helt normalt och ganska vanligt. "Ta alvedon" sa hon. Jotack. Visserligen var det inte min vanliga BM, men det borde väl inte spela någon roll.
Så jag får väl bara stå ut med det, antar jag. Alvedon tog jag imorse, men eftersom det inte hjälper känns det onödigt att proppa i mig mer. Nu ligger jag i soffan med vovven i knät och ska nog slumra lite.
Jag kan tillägga att jag kan få ganska ordentlig huvudvärk innan mens och hade det även under hormonbehandlingen, så det är säkert hormonerna som spökar.
Daa, jag har inga råd att komma med när det gäller amning, men amningshjälpen verkar vara ett bra stöd.
Härligt att parvlarna växer i alla fall. Jag kan tänka mig att du och Skäggmannen är ett überbra tvillingteam Hur länge är han hemma nu?
Kram på dig och hoppas hormonerna inte blir allt för jobbiga ♥
Lanovia, vad jobbigt med påtvingat tråkigt jobb och lång pendling. Hur ser det ut i din bransch i övrigt? Finns det andra arbetsgivare du kan söka dig till? Kram!
*sällar mig till skaran som vill läsa Blommis alster*
Undrar hur Ada och Beda mår idag? Och Mugglan och maken? Skulle de få åka hem idag om allt har gått bra?
*hoppashoppashoppas*
Lilla Moa saknar nog mamma, pappa och småsyskonen ♥
Nu blev jag skithungrig! Åh vad gott!
*knaprar på ett äpple i väntan på lunch som idag består av spagetti och köttfärssås*