Ja, jag kikar in mest för att ni inte ska tro att jag trillat av pinn eller så.
Jag har bara migrän och spänningshuvudvärk i en skön (ironi) coctail. Eller longdrink ska man kanske säga, då det idag är inne på dag 14.
Jag har inte tid med huvudvärk, för jag ska njuta våren och det göres bäst utomhus, och då passar det dåligt att inte tåla ljus.
Men en del har jag varit ute ändå, framåt eftermiddagarna och med solglasögon.
Allt får gå i mycket sakta mak och det blir sannerligen inte mycket gjort av allt som skulle behöva göras. Men det får vara så så länge. Sjukgymnastiken är lånsiktigt bra för att bli av med detta och kortsiktigt så har jag kontaktat läkaren, för någon slags medicin som är mer drag i än Ipren måste jag nog ha trots allt, när det blir så här ont.
Förutom det, så är det rätt bra här. Ska träffa F-kassehandläggaren igen imorgon, plan för rehab pågår och nästa vecka börjar vi valpkurs med vovven. Och min magnolia, den jag planterade på Morsdag förra året, har fem stora underbara blommor.
Noterar att bebbarna jag kikade in efter, fortfarande tycks vara inneboende?
Apropå trängsel, så Daa; min son sov länge just så-båda armarna rakt ut som ett T och det såg ut att tänkas "ÄNTLIGEN"
Flamman, har du någon sådan där låneförsäkring? Dvs att om en av er dör, så löses halva lånet? för isåfall är jag inte främmande för att smida en plan för det perfekta försvinnandet av en viss person. Jag tror mig ha andra partners in crime här att välja bland, och det finns både soffor och traktorer att tillgå. Och vapen.
Skämt åsido; lås din sovrumsdörr. Eller ännu hellre: byt alla lås i huset och ställ en kartong med hans pick och pack utanför. (Eller elda upp skiten.) Enough is enough.
Fast när han väl fattar det, så lär det väl braka loss totalt. Har du kontakt med någon kvinnojour? jo, för här får du nog försöka ligga steget före-när han väl får spader på allvar, då lär du behöva kunna ta dig därifrån snabbt. Jag vet att jag låter dramatisk, men jag tycker det pekar åt väldigt allvarligt håll. "han skulle aldrig..." känns liksom inte trovärdigt. Han verkar kunna precis vad som helst, det arma kräket till ursäkt för en man. (Sorry, men det har han sparat ihop till nu)
När det gäller bodelning efter skilsmässa, så kan du ju ringa en advokat och ställa frågan just vad gäller kontantinsatsen och vem som står på vad.
Står ni båda på halva huset var, så är jag dock tveksam till om det spelar roll vem som betalat vad vid köpet.