I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Indianfronten intet nytt........
I morgon är det 10 år sedan jag o maken blev ett par! Känns som en bra dag att använda det där testet som ligger i badrummet.....
Indianfronten intet nytt........
I morgon är det 10 år sedan jag o maken blev ett par! Känns som en bra dag att använda det där testet som ligger i badrummet.....
Nu skall jag strax åka hem, är ganska slut mentalt. Iaf var de anhöriga mycket nöjda med begravningen, fast jobbigt var det. När jag kommit hem skall jag engagera mig i praktiska hushållssysllor som att ladda diskmaskin och härja i klädvårdsrummet - massor av tvätt som skall läggas och ännu mer som skall strykas. Det är sådant jag behöver just nu.
Heloise: Jag tycker ni skall satsa på gården, verkar såå häftig! Och att köra 45 min enkel väg till jobbet, ja, det gör jag också (drygt 45 min vissa dagar) och det går bra. Fast jag kör ju från staden till landet.
Jag såg också Biggest looser och visst är de fantastiska, men är det verkligen bra och pressa så hårt när man är otränad? Har alltid hört att man skall mjukstarta med promenader och simning; här kör de ju nästan livet ur deltagarna, hmm!
Igår brakade kräkhelvetet lös igen, Amaretto kräkte precis överallt inklusive på makens täcke (dun). Så nu är han trött, torr och inlagd igen. Funderar på att lägga in mig själv någonstans, för sammanbrotten är nära hela tiden. Har dessutom (som vanligt?) hur mycket som helst att göra på jobb, med begravningar, rockmässa med ungdomsgruppen på söndag och massa utskick inför terminsstarten. Och så vill jag bara åka hem, ingen inspiration till något alls! Bläää!
Åldrar - ok: Jag är 48 (huh, verkligen? Känns inte så!) och maken är 66. Hans största dröm just nu är att riksdagsförslaget om att man kan få jobba t 69 skall hinna gå igenom innan han blir 67!
...och jag skall ha begravning på fredag så jag kanske skulle börja ta tag i griftetalet nu...kanske...