I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Nu låter det som min man är jättehemsk, det är han verkligen inte. Men han är kass på att planera och fatta att tiden inte räcker till allt han vill göra.
Nu låter det som min man är jättehemsk, det är han verkligen inte. Men han är kass på att planera och fatta att tiden inte räcker till allt han vill göra.
Fru Sy: vilket skit med gallstenen!
Ja, det är jobbigt att aldrig få lämna över ansvaret för barnet, oavsett hur mycket man trivs med ansvaret. Skulle det fungera att din man offrar lite nattsömn någon gång då och då, även om han jobbar, för att du ska få lite mer sömn?
*kramar om*
Han fårstår ju inte att han säger det, men det låter faktiskt ma-ma och pa-pa. Även folk vi pratat med på telefon har snappat upp det. Vi träffade massa grannar i söndags och de reagerade över hur mkt ljud och läten han hade för sig!
I morse när han låg nere på filten, lät det som han ropade efter mig när jag gick upp för att hämta en sak. Såklart var det bara ett sammanträffande, men mitt mamma smälte såklart.
Nu ska jag försöka städa lite, och sen ska jag faktiskt ha maten klar när mannen kommer hem ikväll. Duka upp fint med tända ljus... jag får väl börja så kanske det smittar av sig
Har en liten fundering ang amning. Hur länge har ni hållit på? Jag hade tänkt mig att försöka amma Orvar uppåt ett år, men nu är han inte alls speciellt intresserad längre. Det kanske funkar lite om han är trött, annars är det riktig mat eller välling han vill ha. I natt ammande jag lite vid 02. När han sen vaknade vid 06,30 trodde ju jag att det skulle funka med att amma, men då totalvägrade han. Men en flaska välling gick ner på ett ögonblick. Ska jag ge upp nu, sluta truga i honom bröstet, Jag har ju ändå ammat till han är väl 6 månader och han väger ju över 8kg nu?
Hur har ni tänkt kring amningen?
Ninnis: det är ju ganska snart ni ska påbörja syskonförsök. Vad spännande!
Jag börjar oxå bli sugen, men vi har sagt att vi ska vänta med syskonförsök tills Orvar blivit två år. Men känns väldigt länge nu..., tur man kan öva Det som är positivt med om amningen nu inte kommer hålla på så länge till är ju att min kropp får längre tid på sig att fatta att den ska ha en cykel. Annars blir det samtal till kliniken till jul nästa år, så vi har lite tid på oss att få tag på tabletter ect. Tänker att vi borde kunna få likadana tabletter som gjorde att jag blev gravid med Orvar..
Ibland känns det som vi bosatte oss i fel stad. Hade ju varit så mysigt att bo nämre er så man kunde träffas lite lättare! Tack för korten förresten, var roligt att se!