I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Härligt att du mår bra Ninnis!! NJUT!!!
Härligt att du mår bra Ninnis!! NJUT!!!
Blommis: Du är en bättre smålänning än mig när det gäller prutningen bra gjort tjejen!!
Jag har funderat en del på det du skriver i inlägget ovan Blomman sedan vi fick veta att det är en liten kille i min mage. Självklart är jag överlycklig över en liten kille och det känns väldigt spännande, speciellt eftersom jag kommer från en "tjejfamilj" med en syster. Jag vet att tjejer ofta är nämre sina mammor är vad killar är men jag tror verkligen och hoppas att jag inte kommer bli en sådan svärmor!
Sen tror jag att många missförstånd mellan oss och sväronen hade kunnat uteblivit om mannen hade pratat med dem mer. Visst han pratar med sin pappa varje dag men jag tror att en del saker hade han behövt ta med sin mamma oxå för att det ska nå fram. I somras tex tjatades det något extrem om att vi inte komoch hälsade på hemma hos dem, vi träffades på andra ställen istället. Det var ett val vi gjorde för vi tyckte det var jobbigt med hela barnkarusellen och orkade inte riktigt med att sitta hemma hos våra föräldrar som kom med pikar och funderingar om när vi skulle skaffa barn. Mannen ville absolut inte att vi skulle säga som det var till hans föräldrar utan skyllde på andra saker. Detta gjorde att de blev sura och ledsna för att vi inte kom och hälsade på och undrade om vi var arga på dem. Jag däremot pratade med mina föräldrar (hade mannens samtycke) och då förstod de ju varför vi gjorde som vi gjorde...
Förrsten så tror jag oxå att du kommer bli en underbar svärmor Blomman!
Självklart menar jag inte att jag hellre vill ha en flicka... jag vill ha barnet i min mage mer än något annat och nu när jag vet att det är en liten kille är det såklart han jag vill ha! Svårt att förklara utan att det låter konstigt i inlägget jag skrev ovan känner jag.
Förresten var farmor och farfar dem som vi helst var hos som små när vi skulle sova över hos någon. De var mkt roligare Visst var mamma nämre mormor och vi träffade dem oftare men det spelade ingen roll i det fallet.
Daa: Lät skönt med promenad! Här har jag bara tait mig ut till pannrummet och eldat och jag tyckte det var lite väl kallt. Kan ju bero på att jag inte tagit mig ur pyjamasten än utan bara drog en jacka över
Vad blev det för kaka förresten?
Sitter och funderar på om man skulle våga sig på att sy ngt litet till "Orvar"... vet inte om det är för tidigt!?!
Du är för gó!
Låter mkt gott! Vill du ha mer apelsinsmak kan du ju alltid tillsätta lite i chokladen.
Duktig du är som skottar. Låter inte roligt med all snö som kommit hos er idag. Här har det inte snöat alls idag men det ligger nog runt 30-40 cm här sen innan.
I år har vi köpt både en riktig snöskyffel och plogblad till traktorn. Gick inte att få tag på förra året när det var som värst med snö och det var hemskt att skotta allt för hand då. Nu tycker tom maken att det är roligt att skotta
Jag gjorde faktiskt som du sa Har suttit vid symaskinen en stund nu och är på mkt bättre humör. Inget till Orvar än men har påbörjat 2 små klänningar till kompisars barn som vi ska träffa för första gången till helgen. Dock skar jag mig lite på rullkniven nu så sitter här lite för att det inte ska bli fläckar på tyget...