I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Ah, Famman städar ur och omdisponerar garderober för musiker! Kan detta månne betyda att musiker snart flyttar in mer permanent?
Ah, Famman städar ur och omdisponerar garderober för musiker! Kan detta månne betyda att musiker snart flyttar in mer permanent?
Tack Klockarbol!
Än så länge är det kanonvägar och en aning av vår någonstans bakom molnen, men tydligen skulle det komma MYCKET regn ikväll, antagligen när jag skall köra hem, kul!
Lämnade Soldis för tandoperation när jag åkte i morse. Även om hon brukar klara narkos bra, så är det pirrigt innan de ringer och säger att allt är ok. Hon var riktigt sur när hon skulle gå ut ur transporten, det där är inget ställe hon gillar jättemycket. Och i morgon skall Amaretto på återbesök, så ikväll blir det gemensam fasta för hela liga igen. Fast jag tror inte det bekommer damen ändå, hon kommer nog vara ganska trött när husse hämtar henne. Amarettos uppfödare skall vara med också. Hon kör maken dit och hem, eftersom jag är på jobbet fram t ca 21 ikväll.
Nu tycker jag att de skall ringa från djursjukhuset, så jag kan vara riktigt fokuserad när jag skall ha sorgesamtal om en stund.
Ring nu!!
Nu har de ringt! Solde har FORL, som tydligen är en vanlig tandsjukdom hos katter. De har tagit bort två el tre tänder och hon får bara äta blötmat (stackars liten!) tills vi har varit på återbesök om ca två veckor. För att hålla koll bör vi komma på återbesök en gång/halvår. Tyvärr kan det drabba fler tänder. Men vi får vara nöjda som det är just nu. Mitt lilla troll !
Flamman: det där är inte lätt, tyckte du svarade bra, så bra det går när det är som det är! Kram!
Har precis talat med maken och lilla Soldan är hemma och har ätit lite blötmat. Så skönt! Hon kommer säkert tycka att det är lyxliv med blötmat varje dag nu, fram till återbesöket.
Och i morgon är det Amarettos tur...
OOh, grattis Heloise!
Har lite dålig koll på det där med födelsedagar, hmm