passionsblomman skrev 2011-11-09 11:11:04 följande:
Förbaskat!
Här bokar man läkartid och sedan kan man inte åka.
Jo, för det som är själva problemet blev också mitt definitiva förhinder.
Det går inte att köra iväg 1,7 mil till VC samtidigt som man sitter på WC så att säga.
och det skulle definitivt inte gå att undersöka mig just nu.
Man skulle kunna säga att det verkar som att Lactulos gör att det inte bara bullrar utan också löser sig.
eller du de lööser säj som en blomsterhandlare ute på en ö i västra kustbandet sa en gång. Inte apropå diarré, men ändå.
Jaha, och så är det ju det fina med VC, att man inte kan ringa och avboka direkt, utan måste bli uppringd-vilket gör att de verkligen inte får veta sanbbt att aman fått förhinder. Sedan är det "ju så att man måste faktiskt avboka dagen innan (jo men det var ju då jag fick tiden och då visste jag ju inte det här) och när vi bokar in akuttider så tror vi ju fatiskt att folk vill komma (jo, det ville jag) och nu blir ju det här en missad tid för oss (jag förstår det) så den kommer att debiteras via en räkning. Okej. Spelar det ingen roll att jag har frikort? Nej, det gäller inte vid avbokningar. då får man en räkning.Men vad säger du, vill du boka en ny tid? Nej, jag återkommer om det. Ja men det är ju inte bra om du blöder. Nä, men jag kan inte boka tid nu, jag måste lägga på för jag måste på toa igen. Nu. Jaha oj då, får du så bråttom. Ja, det var därför jag fick ringa återbud. Hejdå!"
Så, summa summarum: VC får betalt av en patient som inte kom men som om hon kommit har frikort och inte betalar. Själv får jag betala för att bajsa. Det är precis vad en arbetslös fattiglapp behöver för slags utgifter.
El som vi säger i Götet: det löser sig sa kärringen som sket i Valhallabadet...
Men vad tråkigt med läkartiden som gick om intet! Det låter inget bra med din mage iaf