I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
...och DÄR kom dagens dos av fula ord från Ingis! (den kan jag!)
...och DÄR kom dagens dos av fula ord från Ingis! (den kan jag!)
Oj vad jag är flitig med att skriva protkoll från mötet i onsdags kväll! Eller?
Precis den, ja!
Här (eller hemma iaf) borde det också städas, ordentligt! Maken och jag har lediga måndagar ihop, och då vill han alltid göra en massa som inte inbegriper städning. Men eftersom jag inte vill ha grå (läs: dammgrå) katter när det börjar närma sig utställningssäsong, så är det dags. Har dessutom lite, lite ospecificerade rester från flytten som flyter omkring utan att det händer något.
Så ikväll, eftersom jag har jour på sjukhuskyrkan och inte bör vara hemifrån, så skall jag ta tag i diverse små högar i arbetsrummet och kanske stirra vansinnigt på två lådor med skor. Kanske jag blir klok då på vad jag skall göra med dem.
Men: I morgon tänkte vi åka till Skrylle och springa, sedan fixa ärenden på stan och åka med tjejerna till Botaniska trädgården. Sedan är det nog dags för tvättstugan och så är det lite melodifestival på kvällen. På söndag har jag gudstjänst och direkt efter den åker vi till Kristianstad för årsmöte med kattklubben. Och kl 19 är det jympa. Och sedan är helgen slut och på måndag är det arbetsdag - ingen ledig dag förrän fredag nästa vecka. Måste verkligen komma på hur man får pälsarna där hemma att börja göra nytta!
Hej alla!
Hoppas helgen var it god!
Kan ni gissa vem som är 11: e bästa huskatt långhår i Sverige? *stolt matte rodnar lite lätt*
Försöker läsa en teologisk text på engelska, till en diskussion med kollegor i morgon. Det var väldgit vad fort det går att lägga av sig med teologi-engelskan! Eller, tja, 5 år då. Har väl mest läst fackltteratur på svenska sedan jag blev klar. Nehej, får väl fortsätta att läsa...