Ninnnis skrev 2011-04-05 11:20:03 följande:
Flamman, det gör mig så ont att han är beredd att kasta bort hela ert gemensamma liv bara för att han vägrar medicinering och hjälp. Men du och flickorna klarar er, det är jag övertygad om. *kramar hårt*
Ja *suckar* Jag vet inte vad mer jag kan göra.
Har nu funderat hit o dit. Skulle gärna vilja åka med flickorna och träffa våra goda vänner och åka slalom. Det blir dyrt för mig, men annars kommer vi bara sitta hemma hela helgen och jag kommer bara få en massa skit och må dåligt och bli nertryckt i skoskaften ännu mer. Och så börjar flickorna må dåligt.
Å andra sidan så VET jag att han kommer bli galen om jag far iväg... han anser väl att det där är "hans" kompisar eftersom de är från hans fädernesland, men de är lika mycket mina, vi har känt dem lika länge. De vill verkligen att jag och flickorna ska komma ändå, även om inte surisen följer med.
Och jag vet också att far jag iväg så är det väl spiken i kistan, då kommer han genast återuppta kontakten med slamkryparen (om han inte redan gjort det).
Brorsan har sagt att jag får låna pengar av honom. Känns inte bra men vad fan ska jag göra???
Sitta hemma och ta skit? Sympatideppa med honom för att han inte har råd att åka??
Här är en fin låt med mycket fin text som ger mig styrka:
">