I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Fru E; vad söt han är lille Buster! Jag lyssnar gärna när du berättar om honom, jag kan inte ett dyft om hundar men oh boy vad jag får lära mig nu!
Fru E; vad söt han är lille Buster! Jag lyssnar gärna när du berättar om honom, jag kan inte ett dyft om hundar men oh boy vad jag får lära mig nu!
Ninnis: vad han är fiiin lille Mini! Ellie ville heller inte ha napp i början, hon låg hellre och snuttade på bröstet dygnet runt men si det ville inte mamman så vi hade träningsläger en dag och till slut tog hon den. Vi tränade efter amningen så jag visste att hon var mätt och det funkade bra till slut!
Största kramen jag kan uppbringa till Heloise!! Heja Skvätten och hurra för hennes utveckling!
Jag håller med er andra om att det är beundransvärt att rodda tvillingar eller två småkottar samtidigt! Jag blir helt svettig ibland av en snart 3.5-åring och en bebis! *puh*
Ja men fyyy så rysligt och hemskt och förfärligt det som hänt i Norge!! Det är helt ofattbart det som hänt alltså
Vad skönt lanovia att allt är bra med era nära och kära! Och du är inte ensam om att känna det som en kamp för att vara en bra mamma. Jag tror också det är bra att barnen får se att mamma och pappa är ledsna, trötta eller vilken sinnesstämning man nu är i. Mitt tålamod kan också tryta ibland och på sistone har det hänt lite för ofta då Moa är inne i nån period där inget man säger passar. Kram på dig!
Ninnis: vi har en Philips Avent Dect SCD535. Det är en så kallad "Walk and Talk" dvs att i "parents unit" så kan man trycka in en knapp och prata med barnet och säga typ "mamma kommer snart" om man inte kan komma på två sekunder. Den mäter temperatur och luftfuktighet också vilket jag har tyckt varit bra eftersom Ellie alltid sover ute i vagnen om dagarna.
Fru Bygg: vad roligt med en liten tjej till, grattis! Har ni funderat på namn än?
Det har gått jättebra med Moa och napparna, tackar som frågar! Hon har inte nämnt dem en enda gång sen första morgonen och det är en månad sen nu.
Grattis på bröllopsdagen Mugglan! Jag tycker Hvidis hade bra förslag på presenter Skönt också att höra att din mamma mår lite bättre! Jag vet alltför väl hur det är att ha en nära familjemedlem med psykiska besvär
Förstår också att du inte vill avslöja Adas och Bedas namn här i forumet. Så det är Blommis man ska inboxa om man vill veta?
Härligt med 5 veckors semester Solde!! Vår sista semesterdag är idag och det känns väldigt seeegt att maken ska börja jobba på måndag!
Lille söte Mini! Jag tror också att det kan röra som om den första utvecklingsfasen. Det finns en jättebra bok som beskriver de sju utvecklingsfaserna under det första året; "Att växa och upptäcka världen" av Hetty Van De Rijt och Frans X Plooij.
Mugglan: ååååååååhh vad fina dina flickor är!! <3 Söta som socker alla tre och fina namn har de också! Visade maken bilderna och han fick något magiskt i ögonen när han såg dem och speciellt bilden på bara Ada och Beda
Hur var det nu, är de enäggs- eller tvåäggstvillingar? Jag tycker de liknar varandra jättemycket!