muggles skrev 2010-12-09 10:57:23 följande:
Flamman: det där med kultur och uppväxt är jättesvårt. För lika svårt som du skulle ha att anpassa dig till hans kultur helt och hållet (börja serva honom som hans kompisars fruar gör, låta honom göra vad han vill utanför hemmet osv), lika svårt måste det vara för honom att anpassa sig till livet i Sverige. Men han verkar ändå ha lyckats hyfsat sedan innan om han tom varit f-ledig i 5 mån (inte alla svenskfödda pappor som är det!). Jag vågar inte skriva så mkt mer, för jag är en äkta rödstrumpa Ang tunn hud: jag har ganska tjock hud och har skaffat mig det genom livet. Men jag hoppas och tror att jag ändå har lyhördhet för andras känslor och inte klampar fram som en bulldozer. En nackdel jag har som jag är medveten om är att jag både IRL och här på BT kan uttrycka mig spontant och ogenomtänkt vilket kan bli fel många gånger. Ibland tror jag att jag tyvärr är lite klantig utan att mena ngt illa. Men ofta upptäcker jag det i efterhand och ber om ursäkt. Däremot blir jag ändå - även om jag har tjock hud - sårad när folk är oempatiska och trampar på mig, vilket hände nyligen. Och jag har kommit fram till att om man känner sig sårad och övertrampad så är man det. Det kan hända att personen inte gjorde det med mening men känslan hos en själv är korrekt och inte inbillad.
Håller med dig!
En känsla är inte inbillad....men man KAN ha uppfattat något på ett vis som det inte var meningen.
Hur mår busarna i magen?