Hej ni fina fina flickor!
Tack snälla för att ni tänker på mig och undrar, förlåt att jag inte hört av mig. Jag har läst så ofta jag hunnit men har aldrig blivit att jag satt mig ned och skrivit.
Först av allt: STORT GRATTIS till alla nya mammor och pappor och VÄLKOMMEN till alla söta bebisar!
Hoppas ni alla mår bra!
Här hos mig har det varit bra överlag, när lillan var 2 veckor flyttade vi hem till min Mamma då de stambyter hos oss, blir kvar här hela sommaren. Fungerar jättebra, har varit skönt att ha hjälp. När lillan var 2-6veckor var hon jätteförkyld och det var mycket med att få henne att äta och andas samtidigt men nu mår hon alldeles utmärkt även om hon fortfarande väger liiite lite. Vi har dock fått byta till stl 62 så hon växer och frodas. Joller och leenden är del av varje dag nu vilket gör allt lättare. Anledningen till att jag inte satt mig ned här är att det har varit så mycket skit med mig. Förlossningen har jag ju berättat om, efteråt har jag haft väldigt ont. I början var det svårt att gå/stå/sitta trots smärtstillande tabletter, nu är det rätt ok men måste fortfarande äta voltaren vilket känns skit. Har haft en infektion med varbölder på ställen man INTE vill ha det som är läkt nu men det är frustrerande att inte kunna stå upp i mer än 5 minuter utan att det känns som att hela underlivet ska explodera... Mycket tankar och känslor och försöker hålla mig positiv och se det fantastiska i att jag ju har fått en dotter så då är det ju värt det! Men ja, det har varit svårt att sätta ord på kaoset inombords. Läkarna vet inte riktigt varför jag fortfarande har så ont men ska försöka gå till sjukgymnast och se om jag behöver hjälp att träna upp musklerna om det är gammal foglossning som spökar tillsammans med ärrvävnaden (som alltså också behöver stretchas då).
När jag sitter i soffan och pratar med min lilla dotter och inte har ont alls då är livet bättre än någonsin så vi är så lyckliga jag och maken
Hinner inte riktigt kommentera någon nu, har varit borta lite för länge men vet att jag läser och tänker på er alla! Ska försöka sätta mig här lite oftare nu när lilltjejen sover själv lite längre stunder på dagen.
Kramkramkramkramkram till er allihop!