Ninnnis: grattis till god sömn! Här har vi en tvilling som sover hela nätterna utan stök och en som stökar på rätt bra (men ingen nattmatning längre). Lilla Ada vaknar flera gånger per natt, oftast mellan 3 och 4 och behöver hjälp att somna om. Men det försvinner väl så småningom det också...
Sept: hur gammal är Lilla nu? 2-3 mån? För oss började det stöka lite då. Fram tills dess sov de förutom när de åt Jag har aldrig sett bebisar som sover lika mkt som våra gjorde i början Men sedan började de vakna till och bli mer medvetna om omgivningen och då blev det svårare att få dem att komma till ro. Jag kommer ihåg att det var runt 2-3 mån ålder som jag började fundera över mat- och sovrutiner och plötsligt kände behov av det, innan dess hade det bara funkat liksom. Men det var ganska lätt att införa denna gången, kanske för att man varit med förut och började tidigare. Tack förresten för pepp ang nattsovningen för ett tag sedan - det behövdes och kom helt rätt i tid! Våra nätter har ju blivit såå mkt bättre även om Ada fortfarande inte sover hela nätter.
Igår den 5/1 för ett år sedan var vi på RUL och fick reda på TTS... Usch vilken ångest det var de dagarna fram till 11/1 när det var operation. Tänk att vi kom ur det med alla livhankar i behåll!! Jag kan fortfarande liksom stanna upp och bli alldeles rörd och tacksam över det. Tänk att vi har våra underbara tjejer hos oss och att de mår finfint och inte verkar ha tagit någon skada - det är ju ett mirakel!!!