I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Tack för den...
Flamman: jag är tyvärr för dåligt påläst på lightprodukter (använder det inte själv och har aldrig gjort). Men jag tror att det är ngt med att fettet binder samman också så att i lightprodukter måste man tillsätta andra (onaturliga) ämnen för att få en produkt som håller ihop någorlunda. Som du vet är de ju ändå mkt mer rinniga av sig än fetare mjölkprodukter.
Själv tycker jag turkisk youghurt är den bästa såsgrunden man kan ha. Bara blanda med tex sweet chili el tigersås så har man en jättegod enkel sås (och jag vet att sweet chili/tigersås inte är LCHF men som sagt, igen, jag är inte rabiat ).
Jag tycker inte alla ska köra LCHF men för mig funkar det kanon. Dessutom tycker jag det är så gott! Mkt fisk/kött/kyckling/ägg och mkt grönsaker och goda såser. Vem behöver pasta/ris/potatis???
Nä nu mot ÖF!
Jag menar absolut inte att träning inte är värt något om man inte hållit på i minst 30 min. Självklart är 20-25 min bättre än inget. Men jag tänkte bara att om man håller på 20 min åt gången och inte märker något resultat, så kan man tröttna. Och då kan det vara bra att vara medveten om att man kanske bara behöver öka till 35-40 min per gång för att man ska se resultat?
Jag har varit på Selma Spa med svärmor och svägerskan (svärmor bjöd!!! så otroligt snäll hon är) i helgen. Vi åkte upp till hålan där svärföräldrarna bor och dumpade barnen och maken som fick ta hand om barn och svärfar (som har MS och sitter i rullstol). På lördagen åkte vi tjejer vidare till Sunne och började med en härlig lunchbuffé; varmt och kallt så som kallskuret, lax, sallader etc, varmrätt och trattkantarellsoppa som inte gick av för hackor med färskt bröd. Sedan efterrättsbuffé. Shit pommes frites vad mätt man blev. Efter lite päsning på sängen gick jag ner i gymmet och körde 50 min pass, sedan massage på det. Därefter joinade jag de andra i spa:t (!) och sedan när alla fått sina behandlingar så drack vi medhavt bubbel på rummet och satt och snackade om ditt och datt. Tjohooo rätt i mössan!!! Sedan var det 3-rätters middag med jordärtskockssoppa och pilgrimsmussla, lammytterfilé (el lax, men jag äter ju lax jämt till vardags) och blåbärstartelett till efterrätt. Mums filibabba!!! Och sedan sov jag nästan hela natten Vaknade 04.20 och låg vaken en timme (antagligen pga alkoholen så egenförvållat) men sedan fick jag ju sova till 8, så det var lugnt.
Det var lite folk också nu i januari, så det var så lugnt och skönt! Definitivt en tradition vi ska ta vara på.