I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hej Blommis fina du!
Jag förstår av det sidor jag hunnit läsa bakåt att du opererat dig? Orkar du ta en förkortad version på vad som hänt och vadalltsåhurmåååårdu?
Badenbaden låter som en god idé
Med mig är det i grund och botten bra! Jag studerar för fullt, dottern är ju över 2 år nu och väldigt, uhm, självständig?
Det har varit svårare och jobbigare att vara mamma än jag kunde tro från början, utan att för den delen på något sätt förminska kärleken och allt det fantastiska. Men det känns som att jag inte behöver förklara mig för er gällande just det?
Det är svårt att studera heltid och försöka få ihop barn och make. För första gången sen vi träffades för 9 år sedan så är det väl lite mer skakigt i äktenskapet också. Jättejobbigt men inte omöjligt att ordna. Vi försöker att umgås mer och sova mer. Dottern har sovit färre än 10 hela nätter sen hon föddes. Normalt sätt vaknar hon 2 gånger per natt fortfarande. Så det är lite tungt. Sen att jag inte har någon i min närhet som jag kan prata med om det här gör det ännu svårare. Inga andra barnfamiljer att hänga med heller riktigt.
Just nu så består mycket tankar om det här med ett syskon, vet inte riktigt hur jag ska tänka. På ett sätt vill jag verkligen försöka att utöka familjen. För dotterns skull om inte annat. Men vissa dagar känns det alldeles skräckslaget. Hur skulle jag orka EN TILL!? Får frågan om "ska ni inte ha fler barn" (vilket ju är en hemsk fråga på sååå många plan) minst en gång i veckan.
Fattar inte riktigt hur man vågar fler barn, är det en längtan som sätter igång det eller är det för att det känns som att det blir bra när barnen är äldre eller är det bara jag som tycker att småbarnsåren har varit tokjobbiga? Sen var ju inte min förlossningen eller tiden efter den sådär jätterolig heller, skiträdd för snitt vilket jag tror är obligatoriskt om det blir en till gång...
Och tänk om det inte kan bli några fler? Då borde jag ju verkligen börja försöka nu? Och tänk om nästa barn är sjukt? Eller om det blir jättelångt emellan dem eller (tusen andra tankar)?! Gaah!
Har flyttat till radhus ute på värmdö också. Som ju ska renoveras upp. Nån gång. När man har tid. Öh?
Så det var väl lite min ångest i korthet. Haha!
Här kommer jag och liksom bara kaskadkräks ut en massa. Jag har saknat er.