• Daa

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Hvidbrud skrev 2012-10-30 11:15:15 följande:
    Hua! Tack gode Gud för kaffe. Efter "mittinattentoabesök" med fröken E tyckte hon att det var dags för frukost. Då visade jag henne klockan och sa "när första siffran är fem är det fortfarande natt. Sov nu. Det funkade! Hon har blivit så självständig min stora tjej. Vill lära sig allt, bokstäver och siffror just nu. Igår spelade vi Uno och det gick jättebra!
    J har slutat gå... Nu hopplar han hoppsansteg överallt och överfaller oss med frygtlösa tacklingar! Sen gapskrattar han! Och ska pussas... Ungar!
    Så kul att hon vill lära sig så mycket! Tänk att hon har blivit så stor...
    *skrattar åt Js påhitt*
  • Daa

Lanovia: ja, vissa saker är svårt att få hjälp med. Men det är ju skönt med det lilla som går i alla fall.

• Daa
    passionsblomman skrev 2012-10-29 15:23:33 följande:
    Haha! Jag berättade för sambon om mina utläggningar angående val av uttryck. Han skrattade högt. Min son skrattade ännu högre.
    Och han konstaterar (sambon, inte sonen) att han nog plockat upp lite olika uttryck under åren, som man gör av folk man möter. (Men angående slarvigt språk så ser han mest ut som "vaddå? Mat är inte slarv-mat är gott!")
    Själv har jag nog varit med och både myntat och spritt en del jag själv tycker är passande. Som mitt egenpåkomna "ärkeas" exempelvis. För att bara inte tala om min mormors "jubiléumsidiot" (ngn som varit dum så länge att den kan fira jubiléum)

Annars tycker jag sambons dyslexi och felhörningar leder till ett och annat som blir roligare-och bättre-i hans version. Att någon är skogstokig är ju vedertaget-men i sambons värld är man oxtokig, och han tycker att det fattar ju vem som helst att de tär värre. Förutom att han vägrar kännas vid att det skulle vara en missuppfattning från hans sida från början.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Oxtokig.
    Jubileumsidiot är också ett underbart uttryck, särskilt när förklaringen kommer.
  • Daa

Jaha. Nu tog lunchen slut. Det är ganska trevligt att sitta här och skrivas med er en stund.

på er.

• Daa

Oj, Blommis och Hvidis och ni andra! Så inspirerande skrivet om drömmar och rädslor!

Önskar nästan att jag själv hade en säck med drömmar och visioner att knyta upp. Det tror jag inte att jag har, inte så stor i alla fall. Men lita på att jag tänker heja på er med allt jag har när ni sätter igång.

• Daa

Ååh! Fina, fina magen. Och vilka härliga byxor!

Ninnnis skrev 2012-11-02 21:24:17 följande:
    Jag har lagt in en magbild i mitt galleri (25+0), iklädd skönaste mysbyxorna gjorda av Fru Sy (har mailat dig)

Om någon av er inte kan se den så hojta till.

Nu ska jag gå och umgås med maken och svärmor. på er!
  • Daa

Lanovia: vill din mamma ta några nätter, så ta emot! Det kommer att göra er så gott och så får lill-mamsen en chans att göra en god gärning. Och hänga med barnbarnen ett tag. *kramar*

Ankan: det är så spännande nu! Vi vågade heller inte lita på vad ultraljuden visade. Inte fullt ut, i alla fall.

• Daa

Det kan faktiskt vara en ganska så trevlig mellandagsöverraskning!

Han kanske får dela födelsedag med parvlarna. Men som de andra säger, statistiken säger att ni kommer förbi årsskiftet.

Fru E skrev 2012-11-05 18:12:49 följande:
    För övrigt börjar jag bli smått stressad över tanken att lillebror säkert tittar ut i mellandagarna Obestämd och att han inte kommer att ligga med huvudet ner som han ska. Än verkar han snurra runt och jag har svårt att säga hur han ligger ibland..........
    Annars undrar jag också litegrann över det Blommis skrev. Hur känns det nu?
  • Daa

alltså det här inlägget:

passionsblomman skrev 2012-11-06 11:51:14 följande:
    EA, berätta lite om hur du har upplevt den här delen av resan hittills-jag har varit med på den första delen, den som inte var ett skit rolig utan bara en massa hemsk väntan och räknande och testande.
    Jag vill gärna höra hur den här tiden varit inne i ditt hjärta och huvud-nu när det är en mer positiv väntan.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård