I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Mugglan, nu har jag tagit en hel shot med rapsolja. Det var inte så gott rent. Ha ha!
Annars tror jag tvärsäkert, att min bästa grej är de här promenaderna, för när jag käkar min gröt och går sådär långt, så brukar det så att säga lösa sig.
Men jag har under åren börjat fatta att jag uppenbart har ett rätt känsligt magsystem-inte bara med magkatarr och sådant som lätt dyker upp, utan jag tror att efter att ha misshandlat mig själv och inte låtit kroppen ha npgon egentlig klocka, så har det blivit lite knas med alltihop och jag har fått tarmar som lätt hakar upp sig åt endera hållet. Det är hemskt vad ont det gör, och vad man blir utsatt-för det är inte så kul att vara utanför hemmet och det plötsligt blir helt akut.
Nu tror jag att detta den här gången dels kan hänga ihop med mitt virus och dels är en konsekvens av att jag inte alls promenerat så mycket nu när jag varit sjuk.
Jag har dessutom struntat i min morgongröt de flesta dagarna nu när jag varit hemma. Annars började jag ju med min fiberhavregrynsgröt som jag kokar med ca en msk lopp-och linfrön. Den gröten och mitt kaffe, brukar göra att resten sköter sig självt.