I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Flamman: så tråkigt med dina föräldrar.
Det lät betydligt gladare med körplanerna.
Klockarbol: tack för ditt inlägg med tipsen. Jag ska tänka på det där med äggklockan. Kanske inte ha den på riktigt, men i huvudet. Det går egentligen väldigt fort att dammsuga golvet på nedervåningen. Innan vi fick barn brukade vi städa tillsammans. Vi började i varsin ände av huset och möttes i mitten, typ. Maken var glad för att jag alltid tog badrummet. Så snällt av mig, för det ville han helst slippa. Jag erkände till slut att jag började där för att han skulle hinna börja dammsuga så jag skulle slippa det. Hur som helst så blev det win-win.
Blommis: hoppas att det fungerar med den tänkta hundvakten. Det lät som en härlig start med morgonpromenaden.
Lanovia: ja, Alla barn ska stå i hörnet är inte roligt när det inte är på lek. Jag inser att det kanske inte är en bra lek att leka egentligen, för ibland är det ju viktigt att hålla ihop flocken, så jag försöker poängtera för barnen att "Det här är bara roligt när vi är hemma" (försöka går ju ) Det är så svårt att inte dras med när de skrattar så förtjust. När jag tänker efter började vi med den här leken när de fortfarande kröp. Så mycket lättare det var att vinna då. Nu är jag chanslös.
Igår pratade parvlarna med sin nio månader gamla kusin i telefon. Det var inte så lite gulligt, särskilt den lilla kusinen tjöt glatt i andra änden av luren vid ljudet av parvlarnas "Hej *hans namn*! Hej *hans namn*!"