I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Skickar hälsningar från Bruttan! Dumma mig som skrev till henne att tempot inte är så högt i tråden längre.... hahahah där fick jag!
Idag är det dags för KUB! Späääännande!
O så firar vi 4 årig förlovningsdag! Har önskat mig räkmacka till kvällsmat....med handpillade räääääjor! Mums!
till musikern för skidbeställning, till Axel för att han "går" sin egen väg, till Lanovia o hela familjen...hoppas magsjuka går över snarast, o så hjärta till alla godingar som inte skrivit på länge!
Var hos BM igår....har gått ner i vikt så här långt......allt var bra förutom ett ferritin-värde....som kan vara förhöjt vid förkylning osv.... men under ett helt år, när jag lämnat 6 blodprov så har det varit förhöjt....så detta ska kollas upp.....men är inte orolig....jag mår toppen så här långt iallafall!
Helosie: Va underbart med rul o goda nyheter!
Hvidis: hääärligt med rosiga kinder o nyduschad!
Blommis: alltså den där attityden tonåringar har....den suuuuuuuuger verkligen tålamodet ur en..... kommer du på ngn smart strategi så får du heeeeemskt gärna dela med dig....känner att jag verkligen kommer att behöva det när fisungen min blir tonåring! Digital stektermometer är kanon! Gjorde dina smördeg+ost rundlar här om leden....faaaaarligt goda o förfärligt lätta!
Ninnis: Attans att tålamodet måste tränas.....men JIPPIE va roligt med syskonförsök!
Fru Sy: vill osså gosa med lammen! Härligt med fler i byn som är mammalediga o ett stort PLUSS att de verkar trevliga!
Flamman: Jag tror du ska boka tid hos BM eller gynläkare, dels för mensen o dels för svampinfektionen.... Pevaryl på apoteket har jag varit hjälpt av.....men det kan hända att du behöver ngt starkare..... Vad jag har förstått så kan vissa kvinnor få svamp bara av att gå med långbyxor...det blir för varmt o då kommer svampen direkt.... har var det nu med menskopp...har du skaffat en sådan? Den ska osså hjälpa till att minska på svampinfektionerna..... hoppas det går över snarast....för man blir verkligen helt tossig när det kliar så i underredet!
KUB-undersökningen igår gick bra! Fick höra hjärtljuden också....maken blev väldigt rörd......liten i magen är attans aktiv o allt såg bra ut.....när vi går privat o gör KUB så gör de en liten allmän check osså....kollar hjärnan/blodkärlsuppbyggnaden ska se ut som en fjäril uppifrån, magsäcken tittade de på osv.....
Känns bra! Blev dock framflyttade i tid....alltså att jag idag är i 12+4 o inte 12+1......BF blev därför samma som busans....inte så väl planerat kanske!
O just det....fick det bekräftat igår på ul....jag känner redan liten röra sig i magen....små små rörelser....men de stämde väldigt väl överens med aktiviten vi såg på skärmen!
Busan kände jag först i v 14.....