• LYCKA2011

    Uppsalbrudar 2011 del 2

    Lista:


    Maj:


    Fårävvör: 28 maj 2011 (Linnéträdgården + Eklundshof)


    Juni:
    Rödarosenblad: 4 juni 2011 (Skuttunge kyrka + Bygdegård)
    LYCKA2011: 18 juni (DanmarkKyrka + ?)


    LYCKA2011
    Juli:


    Augusti:


    September:


    eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref + ?)


  • LYCKA2011

    Vi har inte heller lokal eller så klart än, några förslag iaf.. emn får se. Hoppas det blie klart snart!!

    Vårat färgtema kommer vara cerise-(rosa)-vit tror vi....

    Vill börja med inbjudningskort snart... MEN LOKAL MÅSTE JU BLI BESTÄMT FÖRST.

    Hur många ska ni alla bjuda???
    Vad tror ni/räknar ni med att allt kommer kosta???

    Kramar till er alla brudar =)

  • LYCKA2011

     


    eundk110903 skrev 2010-11-18 19:37:05 följande:
    Vilken typ av lokal vill ni ha? Ordna maten själva? Har inte Danmark kyrka en tillhörande bygdegård förresten? Vi har prelbokat en lokal. En till på G. Väntar på svar från en tredje. Usch det är irriterande. Nästa projekt blir att ordna vigselförättare. Suck.

    Vi var först inne på att fixa maten själva.. men lutar nu åt att det blir festlokal med buffe och personal......
    Jo, men den var fullbokad och hade vart över ett år innan på somrarna =(
    Ska ni ordna med maten själva??

  • LYCKA2011

     


    eundk110903 skrev 2010-11-20 13:07:25 följande:
    Vi måste se till att ha en lokal först innan jag kan säga säkert men det lutar definitivt åt att en restaurang ordnar mat och servering och hela kittet. Lite dyrare men ack så skönt att slippa oroa sig för något under dagen D. :)

    Vi har kollat med vissa lokaler där vi då står för all mat m.m. Lokalhyrorna ligger då på 5.000-10.000 För bara lokal. Allt annat och all TID man sen måste lägga ner.. De tusenlapparna som skillnaden kanske hamnar på tycker vi är värd att lägga och bara sitta och njuta sen =).
      Men jag kan ändå oroa mig att det kanske strular.. Man vill ju att allt flyter bra!!!

  • LYCKA2011

     


     


    Vilken fotograf ska ni ha, vad kostar det???
    eundk110903 Offline
  • LYCKA2011

    Vilket konstigt inlägg det blev....

  • LYCKA2011

     


    Nalinie skrev 2010-11-25 19:13:59 följande:
    Hej vi (jag) har inte kommit så långt då det är svårt att få med sambon i planeringen. Jag kämpar på planerar och försöker minska på stressen inför kommande stora dag. Önskar dock att jag hade mer stöd från honom.  Men men.    Hur går det för er och när kommer ni här gifta er och var? Finns möjlighet för träffar och utbyta av idéer och tankar och samarbete? 

    Heeej. Samma här. Har "tvingat" han ringa och kollat lite saker, men han har inte så brättom med något...långt kvar som han säger... Men mycket som ska fixas och så tycker jag. Vill INTE ha allt i sista sekund.

    Tycker det var en bra ide att "hjälpas åt" =)

    Finns en lista som man skriver i när och vart...

  • LYCKA2011

     


    eundk110903 skrev 2010-11-24 21:45:19 följande:
    Richard Andersson (rafoto.se). Det finns lite olika paket som kostar olika mycket. Det vi ska ha kostar 7000 kronor.

    Tack =)

  • LYCKA2011

    Lista:


    Maj:


    Fårävvör: 28 maj 2011 (Linnéträdgården + Eklundshof)


    Juni:
    Rödarosenblad: 4 juni 2011 (Skuttunge kyrka + Bygdegård)
    LYCKA2011: 18 juni (DanmarkKyrka + ?)

    Juli:


    Augusti:


    September:
    eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref + ?)


  • LYCKA2011

    Jag kommer vara 24 och han 34 när vi gifter oss!

  • LYCKA2011

    Här går allt segt.....


    Lokal är väl typ klart....Men inbjudningskort..Ska man göra själv eller köpa "egendesignade" på nätet..


    Efternamn; Kan inte enas.


    Präst; Ska man fixa det själv om amn gifter sig i kyrka??


    Jag är bara förvirrad nu tror jag. =/

    **Blir nog att ta ett "ryck" efter jul...

    Kramar till er alla


     

  • LYCKA2011

    Nu är julen över, snart NyÅr och sen är det 2011 =) Nu ska det börja fixas!!!!!
    Gjorde klart alla inbjudningskort i veckan som ska postas i början av nästa vecka.
    Vilken överaskning alla ska få, har ju bara berättat till närmsta släckten!! =)
    Nästan bestämnt och bokat frisör-make up med.

    GoTT NyTT år på er ALLA blivande BrudaR =)

  • LYCKA2011
    Rödarosenblad skrev 2010-12-30 11:09:23 följande:

    Hej allihopa. Nu är jag tillbaka efter julfirandet!


    Vi kommer att ha en barnfri fest, jag hoppas att det inte blir några sura miner. Vårt bekymmer är vem som ska ta hand om vår dotter under festen!? Vem frågar man?

    Har varit och hämtat min ring också (jag vet att det är tidigt men jag hade 20% innan nyår) och den var såååå fin. Jag vill ha den på mig NU.

    Gott nytt år på er allesammans, nya tag med bröllopsplanerna blir det nästa år!!!


    Vårat största probelm också.. Barnvakt... Alla "barnvakter" kommer ju vara bjudna. =/
  • LYCKA2011
    Geranium skrev 2011-01-05 23:03:37 följande:
    Idag har jag förresten äntligen lagt vår stora hög med inbjudningar på posten!! Wihoo :D
    Vi postade våra i onsdags med, och de kom fram idag!!! =)
  • LYCKA2011

    Lista:


    Maj:


    Fårävvör: 28 maj 2011 (Eklundshof)


    Juni:
    Rödarosenblad: 4 juni 2011 (Skuttunge kyrka + Bygdegård)
    Nalinie: 4 Juni 2011( Gamla uppsala + Kaplangården)
    LYCKA2011: 18 juni (DanmarkKyrka + Hotel Linne )

    Juli:


    Geranium: 2:a juli (Dalby kyrka + bygdegård)
    Oonah: 16 Juli 2011 (Helga Trefaldighetskyrkan + ?)
    fru norlen: 30 Juli (Gamla uppsala kyrka+?)


    Augusti:


    September:
    eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref ka + Östgöta nation)

  • LYCKA2011

    Heej Allihopa.
    Här har det hänt en del. haft ett litet ryck ,-)
    Klänning, underkläder, skor, barnens kläder, tärnklänningar, halva mannens kläder, fotograf bokad, hår-smink bokat m.m....
    Men drömmer mardrömmar m.m börjar bli lite nervös "på riktigt"

    RÖDROSENBLAD: Vi köpte tärnklänningar hos sonja i vittinge, hon kan ju beställa från forever yours (hur det nu stavas) i vilken modell och färg man vill ha!! =)

    Det där med stolsöverdrag kanske man bör kolla upp inte så kul med trästolar....

    Kram till er alla

  • LYCKA2011

    Kan vi inte göra en "punktlista" som man kan bocka av på sen
    Kommer på saker hela tiden......
    Vad är ni klara med vad har ni kvar... Börjar bli stressad på riktigt.....
    Orolig att missa något...

    *kyrka
    *Lokal
    *Mat
    *Ring/ar
    *Brudklänning-Underkläder-skor
    *Hår/Make up
    *Brudgums kläder-skor
    *Tårta/or
    *Hotell
    * musik-dj
    *dekoration
    *brudbukett
    *tärnor-bestman-näbbar....
    * fotograf
    * Inbjudningskort-Vigselprogram-Festprogram-namnkort....

  • LYCKA2011
    Rödarosenblad skrev 2011-04-26 13:47:11 följande:
    Halloj
    Hoppas det går bra för alla i planerandet men att ni hunnit njutit av vädret också:)
    För oss går planerandet bra, väntar på att näbbklänningarna ska komma och ska åka till floristen och detaljplanera... Men i övrigt tror jag att allt är ordnat. Har varit till IKEA och köpt dekorationer och det sista "tillbehören" till klädseln. Nej, jag har en STOR post kvar och det är festprogrammet... Vet inte riktigt var jag ska börja. Hur har ni andra gjort, har ni några förslag?
    Jag har också den "tunga"bördan Festprogramen-vigselprogramen. Vet inte heller vart jag ska börja. Har köpt ny dator och officeprogramet men sen hände det inte mycket mer
Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2