• Geranium

Uppsalbrudar 2011 del 2

Åh, hej på er! Har nyligen gått med här och hittade precis er tråd, vill gärna vara med Glad
    Hur hamnar man på listan?

Jag och min sambo ska gifta oss den 2:a juli i Dalby kyrka, och sen ha festen i bygdegården i byn. Är det någon av er som har erfarenhet av någon av lokalerna? Har tyvärr inte kunnat titta in i vare sig kyrkan eller bygdegården.. 

Vågar man fråga vilken festlokal som du, frun norlen, först hade tänkt dig?

• Geranium

Okej nu har jag läst lite bakåt i tråden här, och tror jag fattat hur "listan" funkar :)

Här är en uppdaterad med mig inlagd! 

Lista:

Maj:

Fårävvör: 28 maj 2011 (Eklundshof)

Juni:
    Rödarosenblad: 4 juni 2011 (Skuttunge kyrka + Bygdegård)
    Nalinie: 4 Juni 2011( Gamla uppsala + Kaplangården)

LYCKA2011: 18 juni (DanmarkKyrka + ?)

Juli:

Geranium: 2:a juli (Dalby kyrka + bygdegård)
    Oonah: 16 Juli 2011 (Helga Trefaldighetskyrkan + ?)
    fru norlen: 30 Juli (Gamla uppsala kyrka+?)

Augusti:

September:
    eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref ka + Östgöta nation)

• Geranium

Ja stressen börjar komma lite smått nu. Trodde vi var ute i god tid, men icke! Igår fick jag lov att panikboka fotograf och hotell då jag upptäckte att det knappt alls fanns några lediga dagar kvar till sommaren.. Suck, hur tidigt startar folk planera egentligen?
    Vi har fortfarande kvar korten att skicka ut, måste ta tag i dem nu. De står på en hylla och stirrar anklagande på oss när vi latar oss i soffan om kvällarna ;) Började som smått med det i november (!) men trodde aldrig att det skulle ta så lång tid för oss att få de klara. Man testar lite olika detaljer, funderar på vilka man egentligen ska bjuda, klurar ut vad folks respektive egentligen heter osv.. Pust. Nej, vår hastighet på ca 5 kort per kväll (vilken intraffar ganska sällan!) måste ökas! 
    Nytt år, nya tag - i helgen ska de postas Drömmer

• Geranium

Åh matildas fest, där har jag beställt min klänning ifrån! Hon är jättetrevlig och känns seriös och bra. Jag håller just nu på att maila fram och tillbaka (med hennes hjälp) med den kinesiska firman som syr klänningen för att komma överens om vilken spets jag ska ska ha :D

Vad gäller barn på festen så har vi bara några få kompisar med barn, och de är "barnvagnssmå". Om föräldrarna väljer att ta med dem så kommer de nog att ligga bredvid i vagnen under middagen och sen kanske i ett annat rum under dansen. Så har det varit på tidigare bröllop vi varit på och det har aldrig varit några problem. Det brukar vara så att den förälder som står närmast brudparet är den som får "festa loss" medan den andre har barnansvaret!
    Antar att det är svårare med äldre barn på en middag, eftersom de nog fort tröttnar och har svårt att sitta still så länge. Jag tycker därför att det är helt okej att skriva på inbjudningskorten att festen inte är lämplig för barn (som inte är så små att de kan sova sig igenom den i sin vagn)

• Geranium

Vi kommer bjuda 60-65 personer. Har försökt att hålla ner det till bara kompisar (plus såklart föräldrar och syskon) men de flesta har ju respektive... :)

• Geranium
    fru norlen skrev 2011-01-04 20:03:43 följande:
    vi kommer oxå bjuda runt 90 personer. stor släkt och vänner vill man ju inte välja bort :)
    va bra att du är näjd med matildas, åkte du dit? eller har du beställt över nätet? 
    Jag har varit där 2 ggr! Första gången bara för att kolla läget och prova några klänningar hon hade hemma. För att få en känsla för kvalitén. Sen när jag hade bestämt mig för att beställa från henne satt jag jättelänge hemma och kollade på alla hennes klänningar (+en miljon andra också) på internet och försökte bestämma mig för vilken jag egentligen ville ha. Nu har den blivit en kombination av några olika modeller; en spetsklänning med vid kjol och grönt band i midjan :D Kineserna har precis mailat det perfekta spetsförslaget också så nu är allt klart och beställt!!
    Oj vad jag svamlade på om det här.. hihi!

eundk110903, har du kollat den här hemsidan?
    www.weddingchicks.com/freebies/custom-goodies/
    Där kan man fylla i sina uppgifter och skapa bl.a. monogram. Tyvärr är de bara för en bokstav, men du kanske kan klippa ihop två stycken i photoshop? Själv hoppar jag nog över monogram (orkar inte fippla med det) men ska nog använda sidan när vi ska göra festprogrammet och menyerna.

• Geranium

Idag har jag förresten äntligen lagt vår stora hög med inbjudningar på posten!! Wihoo :D

• Geranium

Åh frisyrer! Jag tar hemskt gärna emot tips på bra frisörer i uppsala. Bor inte där själv så har tyvärr ingen koll. Hur mycket kommer ni lägga på er frisyr?
    Jag vill gärna försöka fixa en lite gammaldags uppsättning, typ lite lagda 20tals-vågor i luggen eller nåt sånt :) Förutom Fårävvör och Oonah, vilka frisörer brukar ni andra gå till i vanliga fall? Kommer ni anlita dem till ert bröllop också?

Jag är också en aning snål så håller med dig Fårävvör , 800 kr för en sminkning känns lite dyrt. Jag är själv i valet och kvalet om jag ska sminka mig själv eller inte.

• Geranium
    Fårävvör skrev 2011-05-14 23:40:38 följande:
    Jag kommer göra min frisyr hos min vanliga frisör, Studio Figaro.
    Jag ska också vara på Figaro! Ska du göra sminket där också? Har du koll på om man får en fullständig testuppsättning innan, eller om man bara testar lite lätt?
Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2