Inlägg från: eundk110903 |Visa alla inlägg
  • eundk110903

Uppsalbrudar 2011 del 2

Jag har varit i Helga tref ka på bröllop och då har jag sett. Men det kan kanske vara ett problem, har inte tänkt på det. Vi ska ju själva vara där. Det är dock en väldigt mysig och fin kyrka. Vi kommer vara 90-100 pers tror jag. Man får väl gå dit och reka lite... :) Viktigt att alla ser!

Oonah: Kul att det blir en nation för er också! :)

• eundk110903

Jag har förresten kontaktat den präst som vi vill ska viga oss. Äntligen! :)

• eundk110903
    Oonah skrev 2011-01-10 17:33:33 följande:
    Ja, vi ska också dit och reka, kika lite på vinklar och så. :) Håller med om att det är viktigt! Jag skulle bli rätt besviken om jag gick på bröllop och hamnade bakom en pelare och inte kunde se något. Man kanske ska be sina gäster ta med sig speglar för att kunna kika runt hörn! Haha! :D

Ja, vad kul med nation! Vi var lite tveksamma innan, men när vi fick komma och kolla på lokalerna så föll vi direkt! Visst, det är lite slitet i vissa hörn, men det är ju samtidigt pampigt och osar gammal charm!  VG har ju dessutom en stor balkong, liten trädgård och mysigt läge.

Jag har inte varit på Östgöta, eller vänta nu, är det den vita byggnaden bortanför botaniska från stan sett? I så fall är den ju jättecharmig! 
    Näe? Den ligger på Trädgårdsgatan. Men den är supercharmig! Så vackert både på utsidan och insidan. Pampigt! Jättefin festsal med stora fönster. Jag har varit på VG men inte i deras festsal, bara puben. Men det är ju en jättemysig utegård!
  • eundk110903
    Oonah skrev 2011-01-10 17:51:28 följande:
    Haha, ja, nu är det jag som är lite virrig. Det var den jag menade, men trodde den låg någon annanstans. Den är ju underbar!

Hur långe får ni hålla igång festen på natten? Vi måste vara ute kl 02:00, men funderar på att fixa efterfestlokal på vårt hotell för de som vill fortsätta natten lång.
    Alltså standard är 01.00, vill vi ha öppet till 02.00 går det men kostar lite extra. Vi har inte bestämt helt hur vi ska göra men misstänker att vi kommer vara helt slut och det kanske inte är nödvändigt med fest all night long? Jag vet inte.. :) När är vigseln?
  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2011-01-10 17:48:32 följande:
    vi kom på igår att vi nog borde ha en bröllopshemsida (vilken tur att jag ska gifta mig med en datavetare!) men vilken info skriver ni med på sidan?

jag funderar på:
    boendealternativ
    kartor över stan och vigsel- och festområdet
    information om önskelista
    kontaktinfo till toastmasters
    förklaring på klädkoden kanske?

något mer som vore bra?
    Jag har gjort en bröllopshemsida, vet dock inte om vi faktiskt kommer använda den. Där har jag även information om oss, hur vi träffades osv. Långt ifrån alla gäster har koll på sådant. Dessutom är det humoristiskt skrivet. Haha.
  • eundk110903
    Oonah skrev 2011-01-10 18:01:36 följande:
    Nä, jösses! Vi, och säkert även de som hjälper oss med festen, kommer säkert vara helt slut på och vilja gå och sova rätt tidigt, men vi vill ha den möjligheten öppen OM det finns gäster som vill fortsätta. Vare sig det är dansa natten lång, eller sitta och surra över överbliven tårta. :)

(Mmm.. överbliven tårta.. Mums..)

Vigseln är kl 14, så det blir en riktigt tidig morgon för oss. :)  När är er vigsel?
    15.30. Innan middagen tänkte vi ha en liten brudskål i det gröna.
  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2011-01-11 09:37:07 följande:
    Jag började göra en hemsida igår med ett sånt där webverktyg (weebly), funkade riktigt bra! =)

Förresten, har ni bokat frisör och makeup än eller ska ni göra sånt själva? Jag har bokat uppsättning hos frisören jag brukar gå till (studio figaro) men funderar på hur jag ska göra med smink... Brukar mest använda mascara och eventuellt lite ögonskugga i vanliga fall, så jag saknar alla de där produkterna som gör att sminket sitter kvar ordentligt... Funderar på att gå till antingen Body Shop eller Make Up Store eftersom dom ligger nära frisören, men hittar inget pris på MUS sida? På Body Shop kostar det tydligen 500 kr inklusive konsultation.

Hur gör ni andra med det?
    Jag har inte kommit så långt än. Dock har jag väl tänkt mig att kolla upp med någon om det kan skötas på samma ställe. Jag går inte så ofta till frisör i vanliga fall :P och har inte direkt någon speciell.
  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2011-01-11 21:27:04 följande:
    Jag klipper mig hos Johanna på Studio Figaro i vanliga fall, tycker hon är trevlig och bra, men har ingen aning om hon har koll på 20-talsfrisyrer... Om du ringer runt kan det ju vara bra att nämna vilken typ av frisyr du vill ha kanske?
    Är det det som ligger bredvid den där resebutiken? Nära ån?  För isåfall är det där jag klippt mig också, hos Johanna. Superbra! Har du diskuterat brudfrisyr med henne?
  • eundk110903
    Oonah skrev 2011-01-27 11:47:50 följande:
    Nämen asså, hallå, tjejer - och killar (byta namn till Uppsalabrudpar för nästa tråd? Solig)!

Här har det varit tyst rätt länge. Hur går det för alla? Har alla tappat tråden eller är alla så djupt koncentrerade på sitt planerande och pysslande?

Vi har bokat tid för tårtsmakning nästa vecka (nej, vi kunde inte vänta tills närmare sommaren - det är ju tårtsmakning vi pratar om här! Skrattande)  Min klänning kom med posten igår, hänger nu på sovrumsdörren och gör att det hela känns liiite mer verkligt! Haha! Jag har fortsatt att inhandla gamla broscher och är nu uppe i runt 70 stycken. Vi ska träffa Västgöta igen i helgen och prata meny och dekorering. Jag har hittat mina brudskor - i Nigeria av alla ställen! Kul!
    Vad har ni andra hunnit med för skoj, eller mindre skoj, sedan dess? Hoppas ingen stött på problems! Någon som ska på någon av mässorna i helgen? Hörde att vi får vår egen mässa här i Uppsala i mars också. Roligt!
    Hej hopp!
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Jag har varit inaktiv för att jag helt enkelt inte haft tid att planera. Examen och flytt... Och jag börjar få ångest över vad mycket som är kvar att ordna, jag har tex inte ens fixat brudklänning! Tack och lov är inte vårt bröllop förrän i september!
  • eundk110903
    fru norlen skrev 2011-02-02 18:14:59 följande:
    Vi har äntligen bokat lokal och det blir Snerikes för ossGlad   HAr inte så mycket klart än, men vi har nästan diskuterat klart inbjudningslistan. Tårtan vet vi på ett ungefär hur den ska se ut, får väl boka en tid för provsmakning :) Kommer ta tårtan från bageribrantingstorg. de har underbara tårtor ifall nån är tveksam över vartifrån de ska ta sin. och bra priser oxå! Har bokat tid för att pröva klänning i början på mars.

men vi har mycket planerande framför oss, men ja tänker inte ha så bråttom och stressa utan njuta av planerandet och ta de lite lugnt. Man gifter ju bara en gång :)
    Jag var också sugen på Snerikes men de svarade så sent och då hade vi redan bokat ÖG. Snerikes är "min" nation och då hade det varit mysigt att ordna bröllopsfesten på det lilla rosa sagoslottet. :) Kul!
  • eundk110903

Jag har varit borta härifrån ett tag! Det har hänt så mycket annat i våra liv så har inte kunnat planera så mycket mer. Vi sitter just nu och kämpar med inbjudningskorten (som vi inte ska skicka iväg förrän i maj/juni tror jag). Jag har fortfarande inte köpt klänning. Jag vet inte varför jag drar mig för det. Kanske för att jag inte alls vet vad jag vill ha för typ av klänning.

Vi håller även på och funderar på vilken musik vi ska ha i kyrkan. Vad gäller ingångs- och utgångsmusik var vi också på konserten i Helga, vi fick några favoriter men samtidigt så svårt att bestämma sig! Trumpet volontary gick lite för fort tycker jag. Och egentligen skulle man ha trumpetare också till den.

Vi är väldigt tveksamma till hur vi gör med bröllopsvalsen. Min sambo tycker det känns helfel när vi ändå inte kan dansa vals sedan innan och att alla ska stå och titta som om vi vore några riktiga dansare. Och jag håller med, för om vi skulle dansa bröllopsvals skulle det bara vara för att det är någon slags tradition. Inte för att vi vill.

Vad gäller musiken till festen var vi förr inne på DJ, men har nu kommit fram till att det kanske inte vore så tokigt med en spellista på Spotify istället. Premium förstås. Billigare och mycket mer flexibelt i låtval. Någon behöver visserligen vara ansvarig för att musiken spelar men det blir ändå enklare.

Ser att det är mycket mindre aktivitet på den här tråden nu. Trist. Men jag är ju också skyldig till det :)

• eundk110903

Nu har jag beställt klänning också. Hoppas det blir bra. :)

• eundk110903

Vad har ni valt för frisör? Bestämt er för ingångs-/utgångsmusik? Hur gör ni med efternamn? Gaaah... Nu är det inte lång tid kvar!

• eundk110903
    Oonah skrev 2011-05-26 16:46:39 följande:
    Uppe vid slottet, fast en avsats ner, finns det en härlig tegelvägg med ett fönster högt upp. Underbar bakgrund! Pelarna vid orangeriet i Botaniska, kanske? Eller uteplatsen vid något mysigt café, delandes på en glassdrink, eller nått. :D

Oj, nu fick jag själv en massa idéer, hade inte tänkt på det!

Eller kanske trappen som leder upp bakom Domkyrkan, och som börjar bredvid Restaurang Domtrappkällaren. Hmm.. Trappen kanske heter Domtrappan... :D

Själv söker jag efter en färggrann grafittimålad vägg någonstans i stan att ha som bakgrund. Någon som vet av någon? 

Vi har för någon dag sedan äntligen fått ut våra snurrskive- inbjudningar, efter flera veckors försening hos tryckeriet. Jag tycker dock att de var värda den väntan.  Solig

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Läckert kort! Vi har knåpat ihop våra egna :)
  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2011-06-11 00:49:23 följande:
    Ursäkta att jag inte svarat förrän nu, har vart på bröllopsresa!

Jag gjorde både smink och uppsätting på Figaro, Johanna gjorde uppsättningen och Madia sminket. Jag vet inte vad de brukar göra som "standard" där, men för mig testade hon att göra en uppsättning en gång när jag ändå skulle klippa mig. Madia och jag kollade på bilder och testade lite färger inför sminkningen, men hon gjorde ingen riktig provsminkning.
    Vad kostade det hela? Blev du nöjd? Grattis, förresten!
Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2