Jag tycker det verkar dumt att gifta sig på sin förlovningsdag. Bättre att ha _två_ olika dagar att fira!
Men jag och min fästman gillar att fira saker och ting, så ju fler dagar desto bättre. Hittills har vi firat t ex treveckorsdagen av den dag vi blev tillsammans och en hel del annat (jämn födelsedag, förlovningsdagen, månadsdagen av förlovningen etc, hehe).
Nå, vi blev ihop i augusti och förlovade oss i september. Jag skulle egentligen vilja ha bröllopet i augusti, mest för att det känns som om det är säkrast att det blir varmt och vackert väder i Stockholm då - och för att det vore en rolig tid för mina utländska vänner att resa dit.
Men vi vill inte heller vänta så länge, bl a för att vi skulle vilja försöka skaffa barn och av olika skäl vore det därför bra om bröllopet klaras av så snart som möjligt.
Eftersom vi ändå vill ha ett ganska stort bröllop med en rejäl fest, som våra utlandsboende vänner hinner resa till, blir det för stressigt att t ex ordna ett vinterbröllop i februari (även om det vore vackert).
Dessutom innebär bröllopet att jag ”måste” flytta hem från mitt eget utlandsboende, och jag är inte redo att göra det så snart.
Kompromissen i allt detta har blivit maj/juni, vilket känns som en bra årstid! Det är vackert i Stockholm och kan möjligen även bli ganska varmt, en fin årstid att besöka Sverige och OK för mig att flytta hem... Nackdelen är att folk brukar vara så himla upptagna så års, men vi hoppas att de hinner med att gå på vårt bröllop!