Optimia skrev 2010-11-19 10:34:29 följande:
Ja i princip kan det hända var som helst. Men som den svenske läkaren sa, så har man alltid sjuksköterskor som övervakar patienten om denna sövts så pass djupt som Christina sövdes. Om något går fel, dvs. att patienten slutar andas, larmar sjuksköterskorna och läkarna kommer springande. De allra flesta operationer går alldeles utmärkt, och är man rädd ska man tala om det för läkaren som kan berätta och förklara mer för en.(Hälsningar Optimia, vars bekantskapskrets kryllar av läkare och sjuksköterskor)
självklart vet jag det:)
Och jag tror säkert att det är säkert att operera sig på bra sjukhus i andra länder med. men som sagt, det ska vara bra sjukhus:)
Men i sverige kan det ju hända att man inte vaknar upp med. Men självklart är det ju inte så att det händer så ofta.
Dock är jag livrädd för att jag fick lustgas när jag var liten, och det var ju inte så mycket med det egentligen, men jag minns hur däckat och nersövd jag blev av detta och det enda jag drömde om var att jag inte kunde ta mig ut ur sömnen. Det var jätteläskigt och jag fick tvinga min kropp till det yttersta för att kunna vakna igen.
Sen dess är jag lite rädd för att somna och sövas på riktigt. vet att risken är liten men jag tycker det är lite småläbbigt ;)