Inlägg från: maxmamma |Visa alla inlägg
  • maxmamma

Fråga prästerna 14

En fråga till er här inne eller till Kjell-Präst!!

Finns det vinterpsalmer som passar när man gifter sig på vintern??

Och det där med nu får du kyssa bruden är väl inget som måste vara med?!

Skulle tycka det känns pinsamt o kyssas framför mina föräldrar o svärföräldrar.

Och till sist, har fått godkänt av Skatteverket om hindersprövningen o namnbyte.

ska dessa godkända blanketter ges till Prästen vid vigsel eller hur gör man?

Tack för svar mvh maxmamma

• maxmamma

Till Kjell-Präst!!

Tack för svaren o den där nr 518 verkade riktigt bra då vi gifter oss då det verkligen är vinter Glad 

hehe ja det där med o kyssas gör jag gärna med sambon men inte då andra ser på. du får väl ge frugan en ordentlig kyss du med när ingen ser er Tungan ute 

• maxmamma

Kjell-Präst!!

en fråga eller vad man nu ska kalla det, första gången jag gifte mig så vigdes jag och min fd make  hemma i trädgården av 2 präster (de är gifta)  och de var präster eller heter det kyrkoherdar som jobbade åt Svenska statens kyrka och vi kände dem även personligen utanför det som har med kristendom och kyrkan att göra.

Men då när jag o fd maken gifte oss så knäböjde vi INTE, hade iofs inget altare att tillgå hemma i trädgården men nu när jag ska gifta mig igen med min nya älskling så ska vi inte heller vara i en kyrka utan i en annan lokal men vigs av en präst från Svensk staten Kyrka, då blir det ju svårt att knäböja vid ett altare oxå.

så min fråga är;är  det obligatoriskt med knäböj eller gjorde de prästerna fel som inte bad oss knäböja?

jaja lite luddigt kanske det blev men du förstår nog vad jag menar. tack än en gång Kjell för dina svar och för att du orkar och tar dig tid att svara o vara med oss här inne. 

Svar på tråden Fråga prästerna 14