Inlägg från: sandralinder |Visa alla inlägg
  • sandralinder

Fråga prästerna 14

Hej Kjell! 

Jag undrar om man får dekorera kyrkan med blommor och i stil med bilden nedan om man talar med sin präst i god tid? Vet att det är väldigt vanligt i usa, men hur ser det ut i sverige? 

Tacksam för svar 

• sandralinder
    Chicita skrev 2012-12-16 18:46:24 följande:
    Apropå bilden ovan så har jag hört någonstans att man inte får dekorera med band på det där viset pga brandsäkerhet. Man blockerar ju en utrymningsväg liksom.
    (Även om det inte är så ofta det brinner i en kyrka då... )
    Så det kanske kan vara något att tänka på också. Att det är bra om dekorationerna är lätta att få loss utan att gästerna måste stå och fumla med rosetter som ska knytas upp ifall något händer.

Men annars säger jag som KjellPräst.
    Ofta gifter sig ju många på rad, med kort mellanrum. Och det är kanske inte så troligt att de som är efter er vill ha samma dekorationer och inte heller att dom före er skyndar på sin utrymning av kyrkan så ni hinner in och dekorera.
    Så börja i den änden och kolla hur lång tid ni har till dekor innan och bortplockning efteråt Glad 
    Tänkt inte dekorera precis på det sättet utan det var enbart en inspirationsbild som jag fann :) 
    Vi bor på landet numera och gifter oss i januari månad så tror inte det kommer att vara så många om ens fler samtidigt som oss :) Förhoppningvis inte. 

Men i usa är det ju jättevanligt och bilden är ingenting i närheten av vad de brukar att ha, det bör ju vara samma säkerhetstänk tycker man? och där är det okej. 
Svar på tråden Fråga prästerna 14