Fråga prästerna 14
Här kommer en fråga som jag grunnat på ett ganska bra tag och som håller på att ge mig magsår så jag hoppas verkligen att du kan hjälpa mig med den :0) Det handlar om placeringen i kyrkan och mina desperata försök att inte såra någon.
Fråga 1
Vi, eller jag har en ganska rörig familjekostellation. Mina föräldrar är skilda sedan många år tillbaka och drar inte helt jämnt. Givetvis är det ju jag som medlare som alltid hamnar i mitten också.
Vår förhoppning är att min pappa får gå med mig som stöd fram till att bänkarna tar slut längst fram. Och att jag går resten av biten (dvs nästan lika långt). För mig känns det då naturligt att min pappa sätter sig på första bänkraden. Eg. borde han väl sitta där ihop med min mor och hennes man men jag funderar på är hur lyckat det blir? och isf ska mina systrar (pappas) med deras sambos sitta på rad 2 eller ska mina bröder (mors) med sina sambos göra det?
Eller ska min pappa sitta på första bänkraden ihop med mina systrar (enbart hans) och deras sambos? Fast då lär jag få höra det av min mor som hamnar på andra raden..
Eller ska min mor och hennes man sitta på första raden ihop med mina bröder (deras) och deras sambos? Då tror jag min pappa blir ledsen..
Någon som har en bra idé att komma med?
--------------
Sen kommer nästa "problem". Vi har 3 tärnor, 3 marshalkar, 2 toastmasters och 2 värdar som på sätt och vis alla ingår i brudföljet. Tärnorna och marshalkarna kommer ju stå där framme med oss men var borde toastmasters och värdar placera sig? De tillhör ändå följet sas.
Borde det vara såhär:
Familj
Släkt
Resterande brudfölje
Vänner
Eller
Familj
Resterande brudfölje
Släkt
Vänner
Eller
Resterande brudfölje