JulyBrud skrev 2011-03-13 12:31:08 följande:
Hej!
Får man sjunga "suck" i kyrkan? det är ju inte ett svärord, men kanske inte heller ett särskilt fint ord :) Det är efter vigseln/dvs utgångsmusiken, men man är ju fortfarande inne i kyrkan...
Vi hade lite valt en utgångslåt som kändes bara "okej" för det var så svårt att hitta en vi ville ha... Men så kom vi på en låt som passar oss i både musikstil och text, den kändes "vi", refrängen är eg. "jätte fin" och uttrycker att man är otroligt glad för att få ha den andre i sitt liv, bara i lite "modernare ord"
'Cause we belong together now, yeah
Forever united here somehow, yeah
You got a piece of me
And honestly,
My life, would suck, without you
Vad hade du sagt om ett av dina brudpar önskat sig denna? (vi kan inte fråga våran präst föränn om två månader när vi är hemma i sverige igen! och jag är nyfiken på vad en kollega till henne skulle säga så länge :) hon är väldigt glad och lättsam, så chansen finns att hon kan ha glimten i ögat)
Först trodde jag att du menade det svenska ordet "suck" och då skulle jag ha svarat att det rodte har nog många sagt i kyrkan
. Jag skulle inte ha några problem med låttexten du nämner. Ordet "suck" är ju som sagt ingen svordom, och väl knappt ett fult ord heller...