Fråga prästerna 14
![](https://www.brollopstorget.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Jag gjorde en "praodag" med en begravningsentreprenör en dag. Nu var detta visserligen flera år sedan, men jag har för mig att han stod med oss på läktaren under själva begravningen.
Hej alla! Efter mycket funderande fram och tillbaka har jag bestämt mig för att till slut tacka ja till att bli en av Bröllopstorgets nya experter. Detta trots att jag är öppet kritisk till en hel del som har med expertforumet (och även en del annat på BT) att göra. Det innebär bland annat att jag kommer att krypa fram ur min anonymitet. Min avsikt är dock att fortsätta skriva även i den här tråden. Experttrådarna är som bekant låsta för andra än frågaren och experten, och jag kommer säkerligen att få frågor som behöver diskuteras. Då kommer jag att hänvisa till den här tråden för att få andras synpunkter, inte minst mina kollegers - vi präster har ju inte precis samma syn på allting, eller samma erfarenheter. Det är min förhoppning att det här ska bli en bra lösning!
Hej
Vi ska gifta oss nästa sommar.
Vi tror inte på gud, vi och barnen är döpta, barnen mer för släkten tyvärr.
Är det då rätt att ta en kristen, kyrklig vigsel? För vi tycker det är så vackert.