Humlan66 skrev 2011-04-04 12:17:33 följande:
Hej
Ohh vad jag känner mig LEDSEN nu
. jag försöker ringa våran församling och ordna med tiden för kyrkan men hon som svarar är så otrevlig och lyssnar inte, man får inte ens prata klart. usch säger jag
Vi har ju fått en tid kl 13,00 men vill ha en senare tid så jag ringde för att försöka få lite senare. kan ju ha blitt en avbokning eller något sådant. men sån tur har man ju inte såklart
Dock förstår jag inte hur dom lagt upp sina tider för hon sa att jämna tider är det som gäller , men sen har dom bokat in oss kl 13 då , ett dop 14,30 och kl 16,00 en vigsel
Det är ju inte jämna klockslag.jag försökte med att få kl 13,30 men det va tjii det med. hon sa att 1 tim mellan behövs för att hinna, men här är det ju 1½.. NÄÄÄÄÄ det är det ju inte fräser hon , för gästerna ska ju in i i kyrkan med eller hur..
Hopplösa människa, onödigt att vara otervlig tycker jag
Nu känner jag nästan för att byta kyrka bara för att hon är så otrevlig, fast det där är våran drömkyrka
Hoppet står til präsen jag ska ringa imorgon. det är hon som utser präst till oss.. Jag ska försöka vädja för att dom vill viga oss efter sista tiden kl 16,00 .. Snälla håll tummarna för oss imorgon
Tråkigt att du upplever att de inte ens vill lyssna -eller tar sig tid för det. Kommunikation är inte det lättaste, men väldigt viktigt.
Om hon sa en timma mellan så menar hon (låter det som) att det är tiden mellan att en vigsel/dop tar slut och nästa börjar. En vigsel tar ju ca 30 minuter, men det kan variera något, beroende på musiklängd etc. Sedan ska man gå ut och ta emot och det tar också sin lilla tid, särskilt om man tänker "gömma sig" och sen gå ut när alla gäster väntar utanför. Om de skulle tillmötesgå er önskan att ta det 13.30 så betyder det att era gäster (inkl ni som brudpar) i praktiken inte har någon tid alls att stå utanför kyrkan för ev riskastning, kramkalas mm. Så är det i en del kyrkor och då är det verkligen en känlsa av löpande band tycker jag i alla fall.
Det låter ändå bra att du får samtala med prästen som jag tolkar vara antingen kyrkoherde eller arbetsledare i den kyrkan. Om ni kan lösa det på något vis är det ju toppen!