• Optimia

Arbetsfördelning i hemmet?

Båda gör samma saker, men olika gånger. Jag är inte speciellt inspirerad av matlagning efter jobbet, men lagar gärna mat på helgen. Följaktligen är det sambon som oftare står för vardagsmaten och jag som lagar helgmaten.

Tvätt och städning gör vi ofta tillsammans.

Bor i lägenhet så vi har ingen gräsmatta som behöver klippas eller snö att skotta

Det tekniska är det oftast jag som sköter (trots att sambon är civilingenjör ) eftersom min sambo är rätt opraktisk när det kommer till sladdar och manicker.

Bilen fixar båda i den mån den behöver fixas -- att köra till biltvätten är ju inte så himla jobbigt. Däcken byts oftast hos däckfirma, annars är det sambon som gör det -- jag är inte tillräckligt stark.
    Meckandet med bilen sköter verkstaden alternativt min pappa (pappa om det är något enkelt typ byta olja).

Jag organiserar resor, påminner om födelsedagar och bjuder hem kompisar. Min sambo är så himla dålig på att ta telefonen och ringa folk, så det är lättast att jag gör det, annars kommer han sig inte för det.

Min sambo sköter orkidéerna (vi har rätt många), och jag sköter dem enbart om han är bortrest en längre tid (han kan ibland vara borta en månad eller två i jobbet). ÖVriga växter är det jag som tar hand om.

Svar på tråden Arbetsfördelning i hemmet?