Arbetsfördelning i hemmet?
Jag gör det mesta hemma, han gör typiska "kalrgrejor" som att byta trasiga lampor, gå ut med soprna, bära ner tunga grejor i förrådet, fixar allt som ska fixas med bilen (jag tankar den inte ens). Vi är nog ett praktexemplat av traditionella könsroller.. Ett skräckexempel helt enkelt.
Men å andra sidan... Jag har inget intresse alls av att byta däck eller tvätta bilen. Att gå ut med sopor är nått jag gärna slipper och jag har ett litet kontrollbehov som gör att jag vill städa på mitt sätt och därför tycker jag bäst om att göra det själv. det bästa som finns är när sambon åker till sina föräldrar en lördag och tar med sig dottern. Då får jag en hel dag för mig själv då jag kan städa ostört! *underbart*!
Jag har dessutom varit arbetslös, sjukskriven, pluggat hemifrån samt varit föräldraledig de senaste åren så jag har ju liksom varit hemma på heltid, därmed har det liksom blivit så att jag städar på dagen och så kan vi mysa tillsammans på kvällen.
Om jag skulle börja jobba heltid kommer vi nog dela mer på hushållssysslorna tror jag. Om jag låter honom göra det vill säga (borde behöva släppa lite på mitt kontrollbehov när det gäller "mitt sätt att städa" )
Detta grälar vi ytterst sälla om, men visst händer det nån gång att man lackar ur på varandra