Inlägg från: GnuGS |Visa alla inlägg
  • GnuGS

Blommor och/eller brudkrona?

Vi kommer troligen att gifta oss på försommaren, så jag har tänkt att det vore fint med blommor i håret. Jag har långt och tjockt hår, så det vore kul att låta en duktig frisyr göra en fin uppsättning med blommor.

Men nu har jag fått veta att ”min” kyrka har en brudkrona, som det vore roligt att använda, med allt vad det representerar. Så nu undrar jag om det är möjligt att ha brudkrona OCH blommor i håret, eller om man liksom får välja? Vore tacksam för bilder på brudar med både/och, om ni känner till några sådana. Annars blir det förstås mycket blommor ändå, i kyrkan och i buketterna.

(Jag har inte sett någon bild av församlingens krona, och vet inte hur den ser ut. Men jag gissar att den är ganska stor och tung i sitt uttryck.)

• Svar på tråden Blommor och/eller brudkrona?
  • GnuGS

Tack båda!

Passionsblomman,

Den bilden har jag sett många gånger, fast jag hade inte ens tänkt på att hon bar en krona (eller blommor, för den delen).

Jag har bara kollat på klänningen och de vita detaljerna, eftersom jag är intresserad av att bära en svart klänning själv. Hela bilden finns här:

www.skansen.se/artikel/bildgalleri-brollopsklader

Svar på tråden Blommor och/eller brudkrona?