• NoCh

Dirty Dancing-Kurs?

Hej på er alla andra Dirty dancing nördar som drömt om att få vara Baby för bara en kort stund!

Vi ska gifta oss nästa sommar och jag sitter och letar kurser för att vi ska kunna lära oss koreografin till sista dansen, á la
    ">

Min tanke är att dra ihop ett gäng, då det blir billigare med privatlektioner i grupp. Så är det fler par som har samma drömmar och bor i Sthlm?

• Svar på tråden Dirty Dancing-Kurs?
  • Moster Stina

Vilken av danserna är du menar??
    De riktigt DIRTY eller?

Vore kul att se om jag kunde få med min karl på det.
    Men tyvärr tror jag det är kört!
    Men kul idé!
    Go for it!

• NoCh

Jag menar sista dansen! Time of my life!

• JustMeAndMyLove

I de större städerna brukar det finnas! Kolla med dansskolor, kanske nå¨n lärare kan den och är villig att lära ut den.

Annars finns den på youtube tror jag. Brukar finnas sån där steg för steg video på youtube ;)

• Farmall

Jag vill också det, men bor tyvärr för långt därifrån. Jag har kollat på internet och vi har försökt lära oss genom youtube, men det är omöjligt att se en del saker och så går det ju så fort. Är det någon som har något annat tips om vart man kan se det på internet?

• NoCh

Jag har redan hittat en skola i stockholm men som jag skrev så kostar det ca 2000 för 2 ggr, så om fler vore intresserade kunde vi gå ihop och få det billigare?

• CiaLia

jag är med på det med min blivande men vi kommer att bo utomlands under vintern så när skulle en sådan kurs starta?

Vi gifter oss september 2011

• JustMeAndMyLove

Hm, men har ingen en danskunnig kompis som kan hjälpa er? 

Mitt tipps skulle vara att lägga ut en annons! Såpeciellt om ni är ettgäng som bor hyffsat nära varran. Kanske någon i nån dansskola eller någon som är väldigt bra på att dansa nappar och gör det billigt?

Testa blockets "tjänster" eller nått :)

Jag såg företsen en skitsnygg video från ett bröllop där ett par på festen först dansade lite vals/tryckare. Sen byttes musiken till den där sista låten i Dirty Dancing och de gjorde allt likadant. PLUS, och det var riktigt häftigt, på slutet när de i filmen börjar dansa allihop ni vet, när den biten kom var det plötsligt en 5-6 st som klev fram av gästerna och dansade koreografin med dem. Det såg riktigt härligt ut! Kanske om nån har ett brudfäje som vill vara med på sista biten ;)

• CiaLia

hej igen! kollade lite på folk som har gjort dirty dancing-dansen och får känslan av att man måste vara lite av en dansare för å kunna lära sig, eller har jag fel?

Ser ganska avancerat ut så blir tveksam till om vi skulle klara det. Ingen av oss är dansare men båda är musikaliska och har taktkänsla men kanske inte räcker till å lära sig ....vad tror ni? Är ni redan dansare?

• JustMeAndMyLove
    CiaLia skrev 2010-11-24 00:21:37 följande:
    hej igen! kollade lite på folk som har gjort dirty dancing-dansen och får känslan av att man måste vara lite av en dansare för å kunna lära sig, eller har jag fel? Ser ganska avancerat ut så blir tveksam till om vi skulle klara det. Ingen av oss är dansare men båda är musikaliska och har taktkänsla men kanske inte räcker till å lära sig ....vad tror ni? Är ni redan dansare?
    Taktkänsla räcker! Det är som med allt annat, träning, träning träning.

Jag tror faktiskt att "dåliga dansare" är osäkra dansare. Själv är jag värdelös på att dansa, men jag tror det beror på att jag känner mig dum, vilket gör mig stel och osäker. Inte snyggt alls.

Det jag märker dock är att när jag är så där lagom full och verkligen är i stämning så går det hur bra som helst att dansa. Så nu tränar jag på att dansa nykter och våga släppa loss lite och slappna av. Tror det är A O.

• NoCh

Vi är inga "dansare" men gillar musik och älskar Dirty Dancing Så det får räcka för oss. Jag tänkte att ca 2 ggr privatlektion samt massa egna träningspass får räcka sen blir det så bra det blir, det är ju ändå en show för våra nära o kära , inte en talangjakt

• NoCh

Plus att kolla in länken i trådstarten- hon är inte så jätte graciös men det ser bra ut ändå plus att de på slutet med lite hjälp tillochmed fick till hoppet!! Allt går med lite vilja

• CiaLia

ah kollade länken i början och efter att se deras dans känns det redan bättre ;)

Jag dansar jämt, både nykter och onykter, är rätt bra på att bugga också men min käraste han svänger bara på rumpan när han är rejält full. Synd därför att han är verkligen musikalisk men en aning stel kanske. Han är en riktig kostymnisse så vete sjutton hur jag ska få han till ett sånt här skådespel...bäst å börja smöra redan nu...

Svar på tråden Dirty Dancing-Kurs?