Inlägg från: Moster Stina |Visa alla inlägg
  • Moster Stina

Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?

Jag har en ung släkting, som alltid varit världens sötaste.
    Hon kom på att filmstjärna var det hon mest av allt ville bli.

Och helt plötsligt förändrades hennes läppar.
    Och STACKARS tjej måste jag säga, om hon tror att det är snyggt med dem hon har nu.
    Altså, hon var ju redan söt som socker. Nu ser hon ut som att hon två fläskläppar. Som står ut i 90 graders vinkel från ansiktet!!!
    INGEN kan låta bli att stirra, och vi släktingar vet inte var vi ska ta vägen när vi pratar med henne, för vi tycker det är SÅ pinsamt fult.
    Och alla barnen i familjen då...till dem har vi typ fått säga att hon använder extra mycket läppstift nuförtiden.

Ibland händer det att man tycker att svullnaden äntligen gått ner något, men strax efter ser de ut sådär igen, så jag antar hon "fyller på" något igen.

Filmstjärna blev hon aldrig, men innan läppincidenten fick hon i alla fall en hel del statistroller, och små skådespelarroller.
    Har inte hört ett ord om det efter att läpparna dök upp!

Och angående andra skönhetsoperationer, så ville jag själv såklart göra massor när jag var mellan 14 och 18 år. För då var man ju oustanding fulast i världen. (!)
    Men det gick helt över, sen när jag började på högskola och såg att äldre elever än mig  gick omkring och strålade av självförtroende, FAST de hade hängbröst, eller andra skavanker. Där satt verkligen skönheten i att våga tycka om sig själv!

Sen bestämde jag mig för att våga vägra sådana operationer. För egen del. Ni får väl gärna göra dem ni som mår dåligt, MEN något jag som MOSTER anser är viktigt för min och alla syskonbarnens del, är att föregå med gott exempel. Då menar jag att man kan visa att man duger och mår bra fast man inte är perfekt.

Men det är väl rätt svårt sånt här med vad man egentligen skall tycka om skönhetsingrepp.... Varför tycker jag t ex det är helt ok att fixa tänderna, håret, linser osv men inte ingrepp? Det är väl ganska dubbelmoraliskt av mig eller hur!

Men jag blir SÅ trött på botox. Tänk att man blir så influerad av TV att man tror att 50åringar inte har varken mimik eller tillstymmelse till rynkor, och att det är det normala!

Jag blev så glad häromdagen när jag såg Tilde de Paula visa ansiktsuttryck igen, som hon gjorde förr i tiden!
    Men det lär hon väl upptäcka själv endera dagen, och ta sig några nya sprutor! Suck!

Svar på tråden Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?