![Dejli](/bundles/flmuser/images/ingenbild_th_bt.gif)
-
Hon fick den tydligen av fästmannen därför att det var något hon önskat sig väldigt, väldigt länge. Så jag tror inte det var för att han ville ändra på henne, utan för att hon ville det.förlovadflicka skrev 2010-11-22 09:12:25 följande:Själv skulle jag aldrig, aldrig (!) göra någon skönhetsoperation. Läste på aftonbladets löpsedel om någon som hamnat i koma efter en bröstoperation hon fått i bröllopspresent. Bröllopspresent?! Framgår ju inte om hon fick den av brudgummen eller inte men hade jag fått det av min fästman så hade jag örfilat honom och aldrig pratat med honom igen!
-
Förlåt TS, jag känner inte dig och vet inte alls vem du är... men om jag skulle träffa en 17-årig tjej, vilken som helst, som redan förstorat brösten och sedan ska gifta sig som 18-åring och dessutom söker bekräftelse på ett forum för en operation som redan är utförd... då hade jag nog undrat hur den personen mådde innerst inne.
Jag tycker inte att det är ett sunt beteende, och med tanke på din ålder så måste ju dina föräldrar ha godkänt operationen. De jag känner som gjort den här typen av operationer (särskilt som väldigt unga) har varit personer som sett högst normala ut, men som blivit mobbade eller haft låg självkänsla och som nog mest av allt hade behövt en dos terapi och få ökad självkänsla.
Det sista de hade behövt hade varit att gifta sig så unga och känna att de inte är värda något på egen hand, istället för att kanske bo själva och känna att de klarar av saker och ting på egen hand. Jag känner sådana också... de skiljde sig sedan inom några år när de skaffat sig ett eget liv och självkänsla med hjälp av vänner och familj, och även terapi. Det hade ingenting med männen att göra egentligen - det var inte deras fel, men tjejerna tyckte inte att de var värda något om hon inte hade en man...
Nu säger jag inte att detta gäller för dig TS, men det ringer många varningsklockor hos mig...