Inlägg från: turbovampyria |Visa alla inlägg
  • turbovampyria

Gravid?

Troligtvis är det inte graviditet som skapar illamåendet eftersom det inte kommer så tidigt. Illamåendet brukar komma efter 4 eller 6 veckan. Fast för mig kom det typ i 8 veckan. Man kan blöda när man är gravid. Jag gjorde det med mitt första barn under de fyra första månader under graviditeten. Dock är det inte lika mycket som när man har mens. Det kommer inga blodklumpar och det är ljusare än vanlig mens, en stark rosa färg.
    Det kan vara mensen som är på väg då kan ju ibland kroppen bete sig som om man vore gravid.

• turbovampyria

Semlorna skrev 2010-11-23 10:39:29 följande:
    Jag brukar inte få mens så tätt inpå ägglossning utan den borde komma mot slutet på veckan. Det är konstigt för jag brukar känna väldigt tydligt när jag ska ha mens (svettningar, humörsvängningar och hunger) vilket inte kommit nu. Men visst kan det vara mens även om den inte är som den brukar, det är ju därför jag är fundersam.

Om det blir en massa blod och blodklumpar så är det troligtvis mensen. Skulle det däremot vara mycket mindre än vad det brukar vara och inga blodklumpar så kan du testa dig efter mensen för att vara på säker. För det är inge kul att gå och oroa och tänka hela tiden på en sådan sak.
    Försöker ni bli gravida? Om ni försöker så finns det ju en chans att du är det.

Svar på tråden Gravid?