Smycka Kyrkan???
Jag undrar om ni tänkt & smycka kyrkan något?
Tips tack!
Kom på det igår natt, helt plötsligt.
Ska man smycka kyrkan något?
Kunde inte sova mer sen....
Jag undrar om ni tänkt & smycka kyrkan något?
Tips tack!
Kom på det igår natt, helt plötsligt.
Ska man smycka kyrkan något?
Kunde inte sova mer sen....
Altaret brukar alltid vara smyckat ändå med säsongens blommor och färger.
Det ser jättefint ut i filmer när de har en massa blommor och draperat tyg längst ut i kyrkbänkarna. MEN det kan nog bli rätt dyrt om man har otur. (snygga blommor kostar ju en hel del!)
Och så kanske det är svårt att fixa dit/bort om någon annan vigs där samma dag.
Vi väljer nog att bara "chocka" gästerna med en fantastisk dukad och prydd festlokal.
Däremot ska vi nog göra snygga program till kyrkan, för sånt ser alltid flott ut att få.
Ok, misstänkte att det finns någon form av "standard" smyckning i kyrkan.
Vi gifter oss som sista par på dagen ialla fall, så vi kan fotas & kramar med alla gäster i lugn och ro :)
Vi kör på snygga festprogram & inbjudningskort, kyrkprogram lämnas så ofta kvar i kyrkan så dem gör jag nog på egen hand.
Visst känns festlokalen viktigast :)
Tack för tipset, nu känner jag mig lugnare!
Om det finns vaser längst ut på kyrkbänkarna kan man ju sätta en blomma i varje.
Det finns det i den kyrka vi ska gifta oss i och där är det "hållare" på varannan bänk så vi kommer att sätta en ros + lite grönt i vår temafärg i dem och sedan ta med till lokalen.
Jag ska kolla det, vet faktiskt inte om det finns.
Har inte varit inne i kyrkan än, bara sett bilder :)
Fint med lite blommor!
De där vaserna har man inte uppe alltid, ring och fråga på pastorsexp om det finns och i så fall hur många.
Blommorna på altaret följer INTE säsongens blommor. de följer det liturgiska kyrkoåret. Alltså denna helgen vi har framför oss så är det violetta blommor som gäller, oavsett blomsort.
Vi hade blommor vid bänkarna och en backdrop framme vid altaret i sammet som var dekorerad med blommor med.
Normalt sett så jobbar vaktmästarna mån-fre vilket till 99% betyder att man hämtar de nya blommorna på fredagen och placerar dem i kyrkan. Detta var för mig självklart men naturligtvis så är inte alla bekanta med hur jag och många av mina kollegor jobbar.
Det finna också många kyrkor som inte har gtj varje helg och som då måste köpa blommor av en enda anledning, bröllopet.
Våra blommor varar vanligen längre än 7 dagar och det är en mening med de vissna blommorna också - de vissar på förgängelsen.
Normalt sett så jobbar vaktmästarna mån-fre vilket till 99% betyder att man hämtar de nya blommorna på fredagen och placerar dem i kyrkan. Detta var för mig självklart men naturligtvis så är inte alla bekanta med hur jag och många av mina kollegor jobbar.
Det finna också många kyrkor som inte har gtj varje helg och som då måste köpa blommor av en enda anledning, bröllopet.
Våra blommor varar vanligen längre än 7 dagar och det är en mening med de vissna blommorna också - de vissar på förgängelsen.