• GnuGS

Smycka Kyrkan???

Flotten skrev 2011-02-17 23:22:39 följande:

Normalt sett så jobbar vaktmästarna mån-fre vilket till 99% betyder att man hämtar de nya blommorna på fredagen och placerar dem i kyrkan. Detta var för mig självklart men naturligtvis så är inte alla bekanta med hur jag och många av mina kollegor jobbar.
    Det finna också många kyrkor som inte har gtj varje helg och som då måste köpa blommor av en enda anledning, bröllopet.
    Våra blommor varar vanligen längre än 7 dagar och det är en mening med de vissna blommorna också - de vissar på förgängelsen.

Vaktmästaren i ”min” kyrka sade att de inte står för några blommor till bröllopen. Men kanske kan man hoppas på att de förberett kyrkan för gudstjänsten på söndagen, alltså att det finns blommor i kyrkan även om de förstås inte är där för vår skull? Kanske var det så hon menade.
    Vi gifter oss på en fredag, det vore ju väldigt fint med färska blommor.
  • GnuGS
    Smuppra skrev 2011-02-18 11:07:04 följande:
    Vi fick en broshyr av vår kyrka när vi bokat där och vi får inte smycka i kyrkan. På sin höjd kan man ha en vas med blommor vid altaret men inget annat. Helt okej för min del och skönt att få den informationen så fort efter bokningen så man visste vad som gällde nästan från start.
    Ja, det verkar bra att veta vad som gäller! Jag är förvånad över att vi inte fått någon broschyr med allmän information om allt praktiskt; ”vår” kyrka har tillräckligt många vigslar för att jag tycker det skulle vara en självklarhet... Har fått fråga efterhand och skicka en massa mail om sådant som borde ha funnits med i en informationsbroschyr, lite märkligt.
Svar på tråden Smycka Kyrkan???