• Lumys

För oss med en liten mindre budjet!

Våran budget ligger också på 20-25000 kronor. Man har verkligen märkt att kostnaderna springer iväg. Vi kommer ha en kvällsvigsel och efter det lite mingel med cocktalparty-känsla. Ca 30 per5soner som dricker lite bubbel och vin, äter lite snax och tilltugg, samt bröllopscupcakes. Detta blir runt tio på kvällen då vigseln ska hållas vid nio. Dagen efter blir det brunch på en herrgård med den närmaste familjen.
    Så vi känner att vi kommer klara det på 25000 med kläder och allt. Dock inte resan efteråt, men vi tänkte också önska oss pengar till det.

Vi kommer alltså inte ha någon mat till gästerna efter vigseln, det är ju ändå så sent utan bara frukt, godis, bubbel och cupcakes, hur tycker ni det låter? Måste vi ha nån mat eller hur kommer det uppfattas?

• Lumys

Pajbuffe!! Shit vilken bra idé, jag älskar paj och skulle bli salig om jag kom till ett bröllop som serverade det :)

Jag håller med om att bröllop inte behöver vara helt traditionellt. Att ha sittande middag i flera timmar är inte vår stil riktigt så därför kändes cocktailparty med bara lättare snacks och tilltugg som en plan. Hoppas att det går hem hos gästerna bara :p

Familjerna bjuds ju dagen efter på e lite lyxigare brunch på en herrgård med riktig bröllopstårta som avslutning så det blir ju ändå lite mer än bara: här får ni ett glas champagne och en salt pinne, tack och goodbye!. vi ses ju dagen efter med.

• Lumys

Det här med att lägga så mycket pengar på en enda dag. Jag känner att det egentligen ju är gästerna man lägger pengarna på, med mat, lokal, dekorationer, inbjudningar etc. (missföstå mig inte, det är väldigt värdefullt för mig att ha miona nära och kära hos mig på min speciella dag, men det känns bara lite överdrivet ibland att lägga så mycket pengar på en enda stor fest).

Har funderat på att gifta oss i hemlighet och bara lägga alla penga på en riktigt lyxig resa och bara njuata av varandra och att vara nygifta, men sen känns det trist att göra så mot föräldrarna som gärna vill vara med på vår bröllopsdag. Man blir så kluven, för om man väl sla ha fest vill man att den ska vara fantastisk. Men det enda som borde spela någon roll är att man faktiskt får sin man och att man ska spendera hela livet tillsammans :)

Oj vad jag mal på men blir så kluven hur jag egentligen vill ha det..

Svar på tråden För oss med en liten mindre budjet!